تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی زنجان

رشد 60درصدی کالای قاچاق در زنجان

سرهنگ یوسف اسماعیل‌زاده گفت: طی هشت ماه امسال کشفیات کالای قاچاق دراستان زنجان ۶۰ درصد رشد دارد.
کد خبر: ۱۳۱۹۱
سرهنگ یوسف اسماعیل زاده، به کشفیات کالای قاچاق در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی هشت ماه امسال کشفیات کالای قاچاق دراستان زنجان ۶۰ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در استان در بخش اقلام اساسی و کالاهای مصرفی و لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو بوده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی زنجان، در خصوص فلسفه تشکیل پلیس امنیت اقتصادی، گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده نیروی انتظامی، پلیس امنیت اقتصادی با توجه به التهابات اقتصادی جامعه و نوسانات موجود قیمت کالا و خدمات که عده‌ای از افراد سود جو و منفعت طلب قیمت کالا و خدمات را افزایش می‌دهند و در برخی موارد، بروز فساد اقتصادی در برخی از سازمان‌ها و ادارات و رخنه اشخاص فرصت طلب و سودجو، نیاز ضروری بود که پلیس تخصصی با حمایت مراجع قضایی در پی کشف جرایم سازمان یافته باشد که این امر با ایجاد و شکل گیری پلیس تخصصی امنیت اقتصادی تحقق یافت.

اسماعیل زاده با بیان اینکه پلیس با قاچاقچیان بدون هیچ مماشاتی برخورد قانونی می‌کند، گفت: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۱۸ قانون مبارزه با قاچاق، کالاهای اساسی که در سایت سیستم جامع انبارها ثبت نگردد قاچاق محسوب می‌شوند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز