تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

۲۸ هزار بسته غذایی بین محرومان توزیع شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان گفت: ۲۸ هزار بسته غذایی نیز توسط این ستاد بین محرومان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا توزیع شده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۳
حامد ویسکرمی ۱۹ آذرماه، در تشریح فعالیت‌های این ستاد در ایام کرونایی، اظهار کرد: مرکز مستقل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان طی سال‌ جاری و با حمایت‌های مخبر دزفولی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعزام کاروان‌های سیار پزشکی، واحدهای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، به‌طور همه‌ جانبه به کمک کادر درمان آمد، به توزیع ۲۶ هزار بسته غذایی بین محرومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان اشاره کرد و ادامه داد: این ستاد با ورود به تولید ماسک، علاوه‌ بر کاهش قیمت ماسک، بیش از ۸۰ هزار ماسک رایگان توزیع کرده است.

ویسکرمی همچنین از توزیع ۲۸ هزار بسته غذایی بین محرومان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در لرستان خبر داد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت زیر مجموعه آن، فعالیت‌های شاخصی در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغال انجام داده‌اند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان با اشاره به فعالیت و مشارکت ۷۰۰ گروه جهادی برای توزیع بسته‌های بهداشتی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، خاطرنشان کرد: این ستاد در بخش اشتعالزایی در لرستان با ورود به کارخانجاتی چون یخچال‌سازی اقدام به احیای صنایع راکد در استان کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در امر تولید، اشتغال و محرومیت‌زدایی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان صورت گرفته است، اضافه کرد: مجموع اشتغالزایی پروژه‌های این ستاد در استان ۱۲ هزار نفر خواهد بود؛ طی سال ۹۸ و از ابتدای سال‌ جاری تاکنون از سوی این مرکز ۶۵۷ روستا هدف‌گذاری شد که در نهایت با پرداخت تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه، ۶۸۰۰ طرح خوداشتغالی اجتماع‌محور در استان ایجاد شد.

ویسکرمی بیان کرد: همچنین هزار و ۵۸ طرح دیگر تا پایان سال در روستاهای استان راه‌اندازی می‌شود و در قالب این طرح تلاش شده تا با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و ایجاد شرایط برای افراد جویای کار در روستاها شغل ایجاد شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۲۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال از سوی بنیاد برکت پرداخت شده است، تصریح کرد: در آبان‌ماه نیز با پرداخت بیش از ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به‌منظور تکمیل، توسعه و سرمایه در گردش به ۲۶ واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی در استان موافقت شده که پرداخت این تسهیلات به حل مشکلات این واحدها و رونق تولید و حفظ اشتغال می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در مرحله عقد قرارداد است و با پرداخت این تسهیلات ۷۳۱ شغل جدید برای افراد جویای کار در استان فراهم می‌شود، عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه‌های مختلف، خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهد که اشتغالزایی برای جوانان جویای کار یکی از مؤثرترین فعالیت‌های این ستاد به‌شمار می‌رود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز