تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
مدیر کل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی توضیح می دهد؛

پزشکان پس از حذف دفترچه چگونه نسخه می نویسند؟

شهرام غفاری، مدیر کل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی درباره جزئیات صدور نسخه به صورت الکترونیک برای بیماران و صاحبان دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۱۷۶۲۳
به گزارش پایگاه خبری معاصر، شهرام غفاری درباره جزئیات صدور نسخه به صورت الکترونیک برای بیماران و صاحبان دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی اظهار کرد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از اول اسفندماه، اگر به پزشک مراجعه کردند و پزشک نسخه‌نویسی الکترونیک داشته باشد، می‌توانند فارغ از اینکه دفترچه به همراه دارند یا نه، نسخه الکترونیکی از پزشک دریافت کنند. اگر بیماری به پزشک مراجعه کرد و پزشک نخواست نسخه‌نویسی الکترونیک کند، می‌تواند نسخه را در دفترچه بیمار بنویسد.

وی افزود: در صورتی که بیمه‌شده، دفترچه به همراه نداشت، پزشک می‌تواند نسخه را در سر نسخه مخصوص مطب خودش بنویسد و با درج کد ملی بر روی نسخه، بیمار می‌تواند به داروخانه مراجعه و خدمات دریافت کند.

غفاری درباره چگونگی دریافت نسخه به صورت الکترونیک از داروخانه‌ها در هنگام قطعی سامانه تصریح کرد: اگر پزشک بر روی سامانه نسخه‌نویسی را انجام داده ولی سامانه در داروخانه قطع باشد، امکان دریافت نسخه الکترونیک برای بیمار مهیّا نیست.

وی ادامه داد: حُسنی که نسخه‌نویسی الکترونیک برای بیمه‌شده‌ها دارد این است که تا به امروز اگر بیماری به داروخانه‌ای مراجعه می‌کرد و آن داروخانه بخشی از اقلام ثبت شده درنسخه را داشت، برگه را از دفترچه جدا می‌کرد و به همین دلیل بیمار نیاز به چند نسخه داشت، اما الان بیمار می‌تواند هر قلم موجود از دارو در هر داروخانه را با نسخه الکترونیکی‌اش دریافت کند و مشکلی از این بابت نداشته باشد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز