تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

وضعیت قرمز کرونا در مشهد/ کتابخانه‌ها تعطیل شدند

کد خبر: ۲۶۳۸۶
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از تعطیلی مجدد کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه همزمان با قرارگیری مشهد در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه فعالیت کتابخانه‌های عمومی با قرمز اعلام شدن رنگ‌بندی کرونایی شهر مشهد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی مشهد، مشاغل گروه ۲ مجوز فعالیت و ارائه خدمت ندارند.

وی ادامه داد: با این حال از ابتدای شیوع ویروس کرونا، فعالیت و ارائه خدمت کتابخانه‌ها از فضای حقیقی به فضای مجازی انتقال پیدا کرده است. به این ترتیب بسترهای ارائه خدمت در فضای مجازی مهیا هستند. به شکلی که افراد با انتخاب کتاب مورد نظر در سامانه http://www.samanpl.ir و تماس با نزدیک‌ترین کتابخانه محل زندگی خود که به عضویت آن درآمده‌اند، می‌توانند از طرح «کتاب موتوری» استفاده کرده و کتاب مد نظر را به امانت بگیرند.

سبزیان تصریح کرد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه مهارت زندگی، سبک زندگی و... نیز در فضای مجازی برگزار می‌شود. برنامه‌های مانند رونمایی از کتاب، نقد کتاب، جمع‌خوانی و برنامه‌هایی که در روند عادی کتابخانه‌ها برگزار می‌شده است، از طریق فضای مجازی در حال برگزاری است. عمده فعالیت‌های کتاب‌خانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در پلتفرم اسکای روم(sky room) و برخی دیگر در فضای اینستاگرام برگزار می‌شود.

مدیر کل کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: در شرایط قرمز کرونایی، کتابخانه‌ها به صورت حقیقی و فیزیکی فعالیتی ندارند، سالن‌های مطالعه تعطیل هستند، استفاده از مخازن به صورت حضوی امکان‌پذیر نخواهد بود و فعالیت‌های فرهنگی حضوری نیز لغو خواهد شد. بنابراین لازم است افراد علاقه‌مند نزدیک‌ترین کتاب‌خانه محل سکونت خود را جست‌وجو کرده و با عضویت در این کتاب‌خانه با ارتباط‌گیری با ادمین، از برنامه‌ها و اقدامات اطلاع پیدا کرده و در این برنامه‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مشهد کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز