تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

آخرین نشست «مسی» با اشک شروع و تمام شد

کد خبر: ۲۸۲۵۷
ایرنا؛ «لیونل مسی» که در نشست خبری خداحافظی با بارسلونا شرکت کرده بود، به محض قرار گرفتن پشت تریبون، نتوانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد؛ این آخرین نشست مسی در نیوکمپ بود و با اشک آغاز شد و با اشک به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، باشگاه بارسلونا پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که فوق ستاره آرژانتینی از جمع آبی‌اناری‌ها جدا خواهد شد.

انتشار این خبر، جهان فوتبال را در شوک فرو برد و این درحالی بود که مسی تابستان سال گذشته با اعلام تمایل خود برای جدایی، هواداران را برای این روز آماده کرده بود.

باشگاه بارسلونا به منظور تقدیر از مسی بابت ۲۰ سال حضور در نیوکمپ و نقش‌آفرینی در قهرمانی‌ها و عناوین کوچک و بزرگ بارسا، آخرین نشست خبری وی را در آستانه بازی بارسا در جام خوآن گامپر برگزار کرد.

مسی پس از پاک کردن اشک‌ها و مسلط شدن به احساسات خود اظهار داشت: یک سال و نیم بدون هواداران، کار دشواری بود. دوست داشتم در شرایطی خوب و مناسب خداحافظی کنم. از روز اول تا روز آخر از وجودم مایه گذاشتم.

وی ادامه داد: تمام زندگیم را در اینجا سپری کردم، برای این خداحافظی آماده نیستم؛ با آن همه سختی در سال گذشته، دیگر نمی‌خواستم بمانم اما امسال فرق داشت، میخواستم بمانم و این بیشترین خواسته من و خانواده‌ام بود. امروز باید با همه چیز خداحافظی کنم. از ۱۳ سالگی اینجا بودم و بارسا تمام زندگیم بوده است؛ بعد از ۲۱ سال به همراه خانواده ام باید اینجا را ترک کنم. اینجا خانه من است و من از همه تشکر می کنم.

فوق ستاره آرژانتینی افزود: نمی‌دانستم در این نشست باید چه بگویم چون فک نمی‌کردم یک روز خداحافظی کنم، هرگز به این روز فکر نکرده بودم. به دلیل پاندمی نتوانستم مقابل چشم هواداران بازی کنم و حالا رفتن بدون دیدن آنها، واقعا سخت است. امیدوارم یک روز برگردم. این را به فرزندانم قول می‌دهم. می‌خواهم به این باشگاه کمک کنم که بهترین باشد.

در ادامه نوبت به پرسش‌هی خبرنگاران و پاسخ‌های مسی رسید.

بهترین خاطره‌ از باشگاه؟

خیلی چیزها وجود دارد؛ خاطرات خوب و خاطرات بد. نمی‌توانم یکی را انتخاب کنم اما روزی که اولین بازی را برای باشگاه انجام داد، رویایم به واقعیت بدل شد.

این چند روز اخیر، همه در شوک بودند؛ زمانی که از تعطیلات برگشتی و متوجه شدی که باشگاه قراردادت را تمدید نمی‌کند، اولین واکنشت چه بود؟

این چیزی بود که لاپورتا گفت، حرف دیگری ندارم.

لاپورتا گفت که بارسلونا برای تمدید با تو نهایت تلاشش را کرده است؟

باشگاه بخاطر لالیگا نمی‌توانست قراردادم را تمدید کند اما چیزهای زیادی شنیدم. پارسال قصد ماندن نداشتم اما امسال اینطور نبود.

در این چند روز چه احساسی داشتی؟

چیزهای زیادی به ذهنم رسید و در عین حال فکرم بهم ریخته بود؛ قرار گرفتن در این شرایط و تغییر تمام زندگیم؛ قرار است دوباره شروع کنیم با یک تغییر بزرگ؛ تغییری بزرگ برای خانوادم، باید قبول کنیم؛ کار سختی است اما باید رو به جلو حرکت کنیم.

پاری‌سن ژرمن اولین تیمی است که در مورد مقصد بعدی تو به ذهن می‌رسد. انتخاب خودت چه تیمی است؟

تلفنم زیاد زنگ می خورد و خیلی از تیم‌ها تماس می‌گیرند اما هیچ چیز قطعی نیست.

برای بارسا چه چیزی به ارث می‌گذاری؟

من ارزش پوشیدن لباس بارسا را درک می‌کنم. می‌خواهم آنها هرطوری که میخواهند مرا به یاد بیاورند. خاطرات خوبی دارم و همه آن خاطرات در ذهنم خواهد ماند.

به نظر الان سخت‌ترین روز دوران حرفه‌ای تو است؟

دقیقا. من خیلی سختی کشیدم، شکست خوردم، ولی هیچکدام از آن سختی‌ها و شکست‌ها مثل امروز نبودند. دیگر قرار نیست به نیوکمپ و باشگاه برگردم و این بسیار دشوار است.

بدون تو برای بارسا چه اتفاقی می‌افتد؟

بارسا یکی از بهترین تیم‌های دنیا است. یکی از بهترین ترکیب های دنیا را در اختیار دارد. در آینده بازیکنان زیادی وارد باشگاه می‌شوند و بارسا زنده خواهد ماند. هر بازیکنی که می‌آید روزی خواهد رفت.

همین حالا هم به یکی از رقبای بارسا تبدیل شدی، این موضوع چه احساسی به تو می‌دهد؟

بازیکنان بارسا می‌دانند که بازیکن خوبی هستم و اهل رقابت. میخواهم به دنی آلوز هم بابت بردن مدال در المپیک تبریک بگویم؛ من اهل برنده شدن هستم و افرادی که مرا می‌شناسند، می‌دانند که به تیمی می‌روم که بتوانم با بارسا رقابت کنم. به هیچ وجه قصد رفتن نداشتم اما من باید برنده باشم.

عکسی که با بازیکنان پاریس گرفتی، تصادفی بود؟

حرفی که همه می‌زدند این بود که به پاریس بیا؛ من اما در آن لحظه می‌خندیدم چون با بارسا توافق کرده بودم.

عکس‌هایی از کوپا دل‌ری منتشر شد، در خانه تو جشن گرفته بودید و بازیکنان آرژانتین هم حضور داشتند، چه زمانی تصمیم به رفتن گرفتی؟

جشنی در کار نبود؛ فقط چای خوردیم. چه زمانی تصمیم گرفتم که در بارسا نمی‌مانم؟ لاپورتا را دیدم، حرف زدیم، غذا خوردیم و گفت که لئو مشکلاتی برای ادامه کار وجود دارد و چیزی که اتفاق افتاد، همین بود. قرار نیست زیاد به این ماجرا فکر کنم، ولی این چیزی بود که اتفاق افتاد.

در این ۲۱ سال یک داستان عاشقانه را با بارسا تجربه کردی؛ آیا به نقطه‌ای رسیدی که با خودت بگویی به هر قیمتی که شده می‌مانم؟

بله؛ و جنگیدم و نتوانستم بمانم. کاری از دست من ساخته نبود. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مسی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز