تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

اسکان پناهجویان افغان در مجموعه‌های مسکونی میهمانان جام جهانی قطر

این منطقه مسکونی به منظور اسکان مسافران و گردشگرانی که برای حضور در جام جهانی آتی به قطر سفر می‌کنند، طراحی و ساخته شده است
کد خبر: ۳۰۵۳۱
اخبار معاصر _ کشور قطر به پناه‌جویانی که از کشور افغانستان گریخته‌اند، در مجموعه‌های مسکونی طراحی شده برای میزبانی از میهمانان جام جهانی ۲۰۲۲، اسکان داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از یک مقام دولتی قطر در گفت‌وگو با اسپوتنیک، خانواده‌های افغان در اقامتگاه‌های ویلایی دوطبقه در حومه دوحه پایتخت قطر اسکان یافته‌اند. این منطقه مسکونی به منظور اسکان مسافران و گردشگرانی که برای حضور در جام جهانی آتی به قطر سفر می‌کنند، طراحی و ساخته شده است؛ این منطقه در ادامه و در جریان پاندمی کرونا، به عنوان اقامتگاه قرنطینه پشتیبان، مورد استفاده قرار گرفت و پس از حادثه‌ای که برای افغان‌ها پیش آمد، از آن برای زندگی و اسکان پناهجویان استفاده شد. 

این مقام دولتی قطری در ادامه اضافه کرد که با این حال، از آنجا که همه پناه‌جویان برابر کرونا واکسینه نشده‌اند، قادر به ترک این مجموعه مذکور نیستند؛ به گفته وی در این مجموعه هر آنچه مورد نیاز پناهجویان باشد، از تهویه مرکزی و اسباب و اثاثیه منزل گرفته تا دسترسی به اینترنت، فروشگاه، زمین ورزشی و بازی، باشگاه، مرکز بهداشتی درمانی، کودکستان و... تعبیه شده است. 

در حال حاضر در  این مجموعه حدود ۳۰۰ پناهجوی افغان اسکان دارند. به گفته مقامات قطری آمریکایی‌ها بیش از ۷۰ نوجوان ۱۱ تا ۱۵ ساله افغان را بدون هیچ سند هویتی یا خانواده‌ و بستگانی به دوحه تحویل داده‌اند. 

پناهندگان افغان که به قطر منتقل شده‌اند، برای مدت طولانی در این کشور نخواهند ماند و در انتظار تصمیم کشورهای غربی از جمله آمریکا، کانادا و آلمان خواهند ماند. 

براساس داده‌های وزارت خارجه افغانستان، حدود ۱۱۴ هزار افغان، کشور خود را از طریق پروازهای تخلیه سازی ترک کرده‌اند. 

نیروهای طالبان چندی پیش کنترل کابل را بدون مقاومت خاصی از سوی ارتش افغانستان و نیروهای بین الملل به دست گرفته و ظرف چند ساعت این شهر را تصرف کردند.

«لولوة الخاطر» دستیار وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه قطر به‌ تازگی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه، گفته بود که «دوحه برای به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ی ندارند، اما در عین حال برنامه هایمان با آنها را متوقف نکرده و راه میانه (اعتدالی) را طی می کنیم.»

طالبان روز چهارشنبه پس از چند روز تاخیر که گفته می‌شد به علت اختلافات داخلی و ادامه جنگ در پنجشیر بود، اعضای کابینه موقت افغانستان را اعلام کرد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : قطر افغانستان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز