تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

دین‌پرست: بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی در تهران راکد هستند

کد خبر: ۳۱۷۲۰
اخبار معاصر - معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: در سطح استان تهران ۴۳۱۰۵ واحد تولیدی مستقر هستند که از این تعداد هزار و ۱۹۵ واحد، غیر فعال و راکد هستند.

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان‌تهران - شهرستان اسلامشهر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با عرض تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری‌های نیروهای ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیج مردمی، اظهار کرد: امروز هر آنچه که در جامعه داریم حاصل تلاش‌های دلاورمردان، ایثارگران و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. رزمندگان اسلام که در عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت بودند ۸ سال در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و پایمردی کردند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک این سرزمین پهناور اسلامی به تصرف دشمنان انقلاب و نظام درآید.

 وی با اشاره به اینکه امروز نوبت جنگاوران جبهه اقتصادی است تا در جنگ نابرابر و تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه اقتصادی، وارد میدان شوند و در برابر دشمنان بایستند و با ایجاد اشتغال جدید، زمینه افزایش تولید را فراهم کنند، بیان کرد: در بین همه کارشناسان و فعالان اقتصادی این اتفاق نظر و اجماع وجود دارد که تنها نسخه شفابخش و نجات‌بخش اقتصاد ایران، اجرا و عمل به بندهای ۲۴ گانه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که در ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، توسط مقام معظم رهبری ابلاغ  و رویکردهای ان در جوار حرم مطهر رضوی تشریح و تبیین شد.
 
معاون وزیر کشور  با اشاره به ضرورت درونزا و برون گرا و مردمی نمودن اقتصاد، همراه با تکیه بر امکانات و استفاده از ظرفیت‌های داخلی را، از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری در  راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی  دانست و ادامه داد: برای رفع موانع تولید و در نتیجه تسهیل در امر ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال، نگاه و توجه جدی و ویژه به ظرفیتهای داخل نیاز است و در این زمینه باید با روحیه جهادی و جدیت و پشتکار وارد عمل شد.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان تهران، تصریح کرد: در طی یک سال گذشته با تشکیل ۴۷۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منجر به احیا و فعال سازی ۳۳۴ واحد تولیدی در سطح استان تهران شد که با تلاش های انجام شده و اقدامات صورت گرفته در شش ماهه نخست سال جاری و برگزاری ۱۳۳ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز تعداد ۱۸۲ واحد تولیدی راکد، احیا وبه چرخه تولید بازگشته اند. این بدان معناست که در سال گذشته روزانه یک واحد ودر سال جاری نیز، روزانه ۳ واحد تولیدی راکد ‌و غیر فعال، در استان تهران احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: در سطح استان تهران از مجموع ۴۳ هزار و ۱۰۵ واحد تولیدی در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری مستقر در سطح استان تهران، تعداد یک هزار و ۱۹۵ واحد معادل ۲.۷ درصد از کل واحدها غیر فعال و راکد هستند.

دین‌پرست با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی تولید و ایجاد اشتغال در کشور گفت: وجود مقررات و دستورالعملهای مزاحم و زائد اداری را می توان با مشارکت، همکاری و همراهی یکدیگر رفع کرد. برای رفع موانع موجود همت جهادی با روحیه ایثار و فداکاری نیاز است و این میسر نمی شود مگر این که همه مدیران دستگاه‌های ذیربط با تمام وجود، وارد میدان شوند.

خرید آپارتمان نوساز و لوکس در شهرک راه آهن - مناسب سرمایه گذاری

وی با اشاره به وجود ۲۳۵۰ واحد صنعتی دارای گواهی فعالیت در استان تهران که بر اساس دستورالعمل وزیر  وقت صنعت، معدن و تجارت در طول سال‌های قبل راه اندازی شده اند و هم اکنون با مشکلات جدی در زمینه اجرای طرح های توسعه ای، بازسازی خطوط تولید و فعالیت های عمرانی، از جمله مخالفت برخی  دستگاهها همچون سازمان حفاظت محیط زیست مواجه هستند، افزود: برای رفع مشکلات این واحدها، موضوع را نخستین جلسه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور مطرح و برای حل وفصل این مشکل دیرینه اقدام خواهیم نمود.
 
وی با انتقاد از عدم همکاری برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد: عدم همکاری بانک‌ها با کارآفرینان و عدم همراهی آنها با کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید، آنهم  در این شرایط سخت حاکم بر اقتصاد و جامعه اصلاً قابل اغماض و گذشت نیست، با بانک‌هایی که به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان توجه ننموده و به متقاضیان خدمات ارائه نمی‌دهند،  برخورد خواهد شد و در صورت لزوم نیز، به مراجع ذیربط اداری و قضایی معرفی می‌شوند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با تاکید بر اجرای قانون خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر - مصوب مجلس شورای اسلامی، مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کارگروه های استانی آن نافذ و اجرایی بوده و برای کلیه دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور لازم الاجرا است و همه بایستی از قانون تمکین کنند و در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور گام بردارند.
 
معاون وزیر کشور در دومین سفر خود به شهرستان اسلامشهر، پیش از شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان اسلامشهر به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، مدیرکل صمت استان تهران و فرماندار اسلامشهر از تعدادی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرستان اسلامشهر بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

در ادامه این جلسه نیز تعدادی از مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی با بیان مسائل و مشکلات خود در جهت ادامه فعالیت، ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید که با دستگاه‌ها و ادارات درگیر هستند را بیان و خواستار رسیدگی به موضوعات مطرحه شدند که با حضور مدیران برخی از دستگاه‌ها و با دستور معاون وزیر کشور، مدیران دستگاه‌ها ملزم به رفع مشکلات این افراد در رفع موانع و مشکلات، در مدت مشخصی شدند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : تولیدی در تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار روز