تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
رییس جمهور|رییسی|اخبار سیاسی

تاکید رییس جمهور بر انسجام و یکپارچکی بین قوا

رئیس جمهور تاکید کرد که انسجام و یکپارچکی بین قوا و تمام نهادها یک تاکتیک نبوده، بلکه یک راهبرد اساسی و ضرورت اجتناب ناپذیر است و نباید اجازه داد که این انسجام خدشه دار شود.
کد خبر: ۳۵۶۹۲

ناکید رییس جمهور بر انسجام و یکپارچکی بین قوا

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه مشترک مجلس و دولت به مناسبت روز مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خاطرات شهید مدرس محور‌های قابل توجهی در سیره و سلوک ایشان برای مبارزه با استبداد و مبارزه با استعمار دیده می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین محور در زندگی شهید مدرس پیوند بین معنویت و سیاست است. امروز محصول جدایی معنویت از سیاست در دنیا کلاهک‌های هسته‌ای شده است. همچنین ۷۰ سال ظلم بر مردم فلسطین از دیگر نتایج جدایی معنویت از سیاست است. بسیاری از اتفاقاتی که در عالم رخ می‌دهد محصول این امر است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا، ایلنا و مهر بخوانید؛

* شهید مدرس یک چهره آزادیخواه و مبارز در برابر استعمار و استکبار بود. ما امیدواریم که بتوانیم در این راهی که شهید مدرس و حضرت امام (ره) آغاز کردند و اکنون پرچم در دست رهبری است که می‌خواهد به جوامع بشری این را بیاموزد که دین می‌تواند جامعه را اداره کند و برای همه نیاز‌ها و سوال‌های بشریت پاسخ دارد، گام برداریم.

* ما در دولت خود وطیفه خود می‌دانیم که در پیشگاه خدا، مجلس و مردم پاسخگو باشیم؛ وظیفه مهم مجلس ریل‌گذاری و قانونگذاری برای حرکت جامعه است و این یک مسئولت مهمی است که نمایندگان محترم برعهده دارند.

* مجلس امروز جلوه اراده مردم و آنچه که مردم تشخیص دادند، است، نکته مهم این است که ما جلوه اراده و رأی مردم را در شکل قانون‌گذاری در مجلس داریم. البته قانونگذاری بخشی از کار است و بخش دیگر این است که همگان باید خودشان را موظف به اجرای قانون بدانند. قانونی که تصویب می‌شود باید همه مسئولان بدون استثنا خود را موظف بدانند تا آن را اجرا کنند.

* ما راهی نداریم جز اینکه برای اجرای قانون توافق کنیم. در روز مجلس باید به همه سلایق سیاسی و مسئولان تاکید کرد که قانون مدارانه حرکت کنند.

* منقح شدن قوانین یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، ما برای اجرای قانون به همگرایی همه بخش‌های کشور نیاز داریم.

* حاشیه‌ها باید در حاشیه بماند و نباید هرگز گرفتار حاشیه‌ها بمانیم، ما در دولت خودمان را موظف می‌دانیم که از نگاه‌های نخبگانی استفاده کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز