تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
اخبار اقتصادی| قیمت برنج| قیمت برنج امروز

قیمت برنج امروز 17 آذر 1400| قیمت برنج ری کرد

قیمت جدید انواع برنج در بازار را در این گزارش مشاهده کنید.
کد خبر: ۳۵۹۲۶

قیمت برنج امروز 15 آذر 1400| قیمت برنج اوج گرفت

قیمت برنج امروز افزایشی شد.قیمت برنج امروز با نوسان همراه بود.قیمت برنج برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.قیمت برنج اوج گرفته است.در ادامه یه بررسی قیمت برنج می پردازیم.

 

قیمت برنج امروز 17 آذر 1400

بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، انواع برنج دُمسیاه، طارم اصل و هاشمی هر کیلوگرم 52500 تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد و هر کیلوگرم برنج تنظیم بازار پاکستانی با قیمت 20500 تومان، هندی با قیمت 18500 تومان و تایلندی با قیمت 12500 تومان عرضه می‌شود.

گفتنی است، قند و شکر تنظیم بازار نیز در صورت تحویل به میادین میوه و تره بار با قیمت هر کیلوگرم قند بسته‌بندی 17200 تومان، قند فلّه 16300 تومان، شکر بسته‌بندی 14800 تومان و شکر فلّه 13400 تومان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

نوع برنج ایرانی قیمت هر کیلو
برنج کامفیروزی اصل فارس ۴۵,۰۰۰ تومان
قیمت برنج هاشمی امروز ۵۱,۰۰۰ تومان
برنج طارم اصل ۵۰,۵۰۰ تومان
برنج دم سیاه ۵۱,۰۰۰ تومان
برنج شیرودی ۳۷,۰۰۰ تومان
برنج ایرانی پردیس ۵۵,۰۰۰ تومان
قیمت برنج گلستان (طارم) ۶۴,۰۰۰ تومان
قیمت برنج طبیعت (هاشمی) ۵۵,۰۰۰ تومان
برنج رمضانی ایرانی ۴۳,۰۰۰ تومان
برنج دودی پرمحصول ۴۶,۰۰۰ تومان
برنج فجر ۴۰,۰۰۰ تومان
برنج ندا ۳۷,۰۰۰ تومان
برنج ایرانی محسن ۵۵,۰۰۰ تومان
قیمت برنج طبیعت در فروشگاه کوروش ۵۵,۰۰۰ تومان
برنج معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو و …) ۳۸,۰۰۰ تومان
قیمت برنج هندی سال ۱۴۰۰
به گزارش ممتازنیوز، سازمان حمایت قیمت برنج هندی در آذر ۱۴۰۰ را برای برنج هندی ۱۱۲۱ دانه بلند کیسه قرمز (GTC) تنظیم بازار کیلویی ۱۸۵۰۰ تومان اعلام کرده است که در میادین میوه و تربار تهران همچنین در فروشگاه رفاه و کوروش به قیمت مصوب عرضه میشود.

به دلیل پایین بودن هزینه تمام شده برنج در سایر کشورها مانند هند و پاکستان، قیمت برنج هندی ارزان تر از تولید داخلی است و با واردات آن، برنج خوش عطر و بوی ایرانی با تغییر ذائقه ایرانی جای خود را به خارجی ها داده است.

نوع برنج هندی قیمت هر کیلو
قیمت برنج هندی دانه بلند برند (محسن – مژده ، طبیعت ، آوازه، هاتی کارا) ۲۸,۰۰۰ تومان
برنج وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱- هندی برندهای (آشپزباشی، خاطره، هایلی، آق بانونارنجی ،خوشبخت ، بی بی ، گل پسند) ۲۶,۵۰۰ تومان
وارداتی – دانه بلند ۱۱۲۱- هندی برندهای (احمد ، بی بی طلایی GOLD ، منور ، هژیر ، خیام و…) ۲۶,۰۰۰ تومان
دانه بلند ۱۱۲۱ – هندی سایر برندها ۲۵,۰۰۰ تومان
سایر انواع هندی دانه کوتاه ۲۱,۰۰۰ تومان
برنج وارداتی تایلندی با برند بره نشان ۱۶,۰۰۰ تومان
قیمت برنج پاکستانی باسماتی تنظیم بازار GTC 21,000 تومان
قیمت برنج هندی تنظیم بازار gtc 18,500 تومان
برنج اروگوئه ۱۵,۰۰۰ تومان
برنج تایلندی تنظیم بازار GTC 12,500 تومان

قیمت برنج به ثبات می رسد؟

 حجت براتعلی افزود: در راستای تأمین نیاز بازار در دو مرحله برنج خارجی از سه کشور هند، پاکستان و تایلند در بازار توزیع شد که در مرحله اول صد هزار تن از این انواع برنج از ابتدای شهریور وارد بازار شد و در حال حاضر هشتاد درصد از این برنج، برنج تخصیصی جذب بازار شده است.

وی گفت: علاوه بر آن برای استمرار توزیع و رسیدن به ثبات قیمتی، توزیع ۵۰ هزار تن برنج وارداتی دیگر هم از ۱۵ مهرماه در بازار آغاز شده و این روند ادامه دارد به این ترتیب حجم توزیع به ۱۵۰ هزار تن رسیده است.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی افزود: شرایط توزیع ادامه می‌یابد تا شرایط نسبی برای پایدار شدن بازار برنج ایجاد شود.

وی گفت: در حال حاضر قیمت مصرف کننده برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که در سطح شبکه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف و واحدهای صنفی منتخب در حال فروش است.

براتعلی افزود: این برنج‌ها از محل ذخایر راهبردی شرکت بازرگانی دولتی در حال توزیع است و تا هر مرحله‌ای که نیاز باشد توزیع ادامه می‌یابد تا کمبودی احساس نشود و شرایط برنج در بازار پایدار شود.

وی گفت: هدف اصلی برنج وارداتی از یک سو کنترل قیمت این نوع برنج است و از سوی دیگر کنترل نسبی برنج داخلی به طوری که سطح عمومی قیمت برنج داخلی در یک شرایط منطقی قرار گیرد و افزایشی نباشد.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی افزود: شرایط خشکسالی باعث شد برنج داخلی تا ۱۸ و نیم درصد کاهش تولید داشته باشد و همین موضوع باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شد حتی شیوع کرونا نیز در کاهش تقاضای برنج داخلی تأثیر چندانی نداشت چرا که برنج به عنوان کالای عمده و اساسی در سبد کالای ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: با توجه به این که در فصل برداشت برنج پاییزه قرار داریم به نظر می‌رسد در این فصل به دلیل افزایش سطح عرضه و همچنین کنترل قیمت برنج وارداتی بتوانیم بازار برنج داخلی را نیز به ثبات برسانیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز