تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

هزینه غذا در کشورهای آسیایی تا سال ۲۰۳۰ دو برابر می‌شود

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شد، کشورهای آسیایی هزینه‌های خود برای تامین غذا را تا سال 2030 دو برابر می‌کنند و به 8 تریلیون دلار می‌رسانند. بنابراین بیش از 1.5 تریلیون دلار سرمایه گذاری برای برآوردن این میزان تقاضا لازم است.
کد خبر: ۳۷۴۹۸

هزینه غذا در کشورهای آسیایی تا سال ۲۰۳۰ دو برابر می‌شود

 بر اساس یافته‌های مشترک شرکت‌های سرمایه گذاری PwC ،Rabobank و Temasek، بیشتر هزینه‌ها ناشی از رشد سریع جمعیت در منطقه است که انتظار می‌رود تا سال 2030 به 4.5 میلیارد نفر برسد.

تغییر عادات مصرف کننده یکی دیگر از عوامل افزایش تقاضا است، چراکه مردم منطقه به طور فزاینده‌ای به سمت غذای سالم می‌روند.

آنوج ماهش واری، مدیر عامل شرکت کشاورزی در Temasek، به CNBC گفت: مردم غذای سالم‌تر، ایمن‌تری و خرید آنلاین را می‌خواهند.

بر اساس این گزارس، همه این عوامل به ناچار منجر به تبدیل شدن آسیا به بزرگترین بازار مواد غذایی و آشامیدنی در جهان در کمتر از یک دهه می‌شود.

طبق یافته‌ها، هند و جنوب شرقی آسیا بیشترین هزینه را افزایش خواهند داد. با این حال، چین موقعیت خود را به عنوان بزرگترین بازار حفظ خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که 1.55 تریلیون دلار سرمایه گذاری در سراسر زنجیره غذایی آسیا برای برآوردن تقاضای فزاینده مورد نیاز است که می‌تواند یک فرصت تجاری عالی برای سرمایه گذاران باشد.

این گزارش از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خواسته است تمرکز خود را بر روی شش روند مهم از جمله رژیم‌های غذایی سالم، محصولات تازه، منابع ایمن، مصرف پایدار، پروتئین‌های جایگزین و خرید آنلاین متمرکز کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز