تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
نایب رییس اول اتحادیه لوازم خانگی در گفت و گو با «معاصر»:

رکود کامل بازار لوازم خانگی در آستانه شب عید

نایب رییس اول اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی گفت: در حال حاضر تقاضایی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد، به این دلیل که قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده و خرید لوازم خانگی جزو اولویت های اول مردم نیست.
کد خبر: ۳۹۱۰۲

رکود کامل بازار لوازم خانگی در آستانه شب عید

محمد حسین اسلامیان در گفت و گو با «معاصر» با بیان این مطلب افزود: در شرایط کنونی افزایش قیمت در زمینه قیمت لوازم خانگی اعمال نشده است و کمبود کالا هم در کشور وجود ندارد و اتفاقا در سطح عرضه کالا بسیار فراوان است و تقاضا وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این بین افزایش قیمتی که در بخش لوازم خانگی شاهد آن بوده ایم، از ابتدای سال جاری تاکنون در برخی از کارخانه ها 4 تا 8 درصد بوده که با توجه به قیمت مواد اولیه، قیمت ارز، دستمزد نیروهای انسانی، بیمه و مالیات تولید، این افزایش قیمت هر ساله صورت می گیرد و طبیعی است.


افزایش قیمت 100 درصدی لوازم خانگی از سال 97 تاکنون


وی درخصوص برخی اظهارات مبنی بر افزایش قیمت 100 درصدی لوازم خانگی از سال 99 تا سال 1400 گفت: در طول یک سال اخیر چنین افزایش قیمتی رخ نداده و این رشد قیمت ها را اگر از سال 97 تاکنون در نظر بگیریم، 100 درصد بوده است.

این فعال صنفی تاکید کرد: بنابراین در یک سال اخیر ما در حوزه لوازم خانگی شاهد افزایش قیمت بین 4 تا 8 درصد بوده ایم و با این اوصاف رشد 100 درصدی تنها در طول یک سال اتفاق نیفتاده است.
وی همچنین در خصوص لطمات و آسیب های این کاهش فروش به تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی عنوان کرد: به طور قطع تولیدکننده ها باید بتوانند کالاها و محصولات خود را به فروش برسانند و مصرف کننده ها نیز این کالاها را از خرده فروش ها خریداری کنند، به تناسب آن خرده فروش ها از عمده فروش ها خریداری کنند و عمده فروش ها نیز از تولیدکننده کالاها را تهیه کنند.


وی تاکید کرد: وقتی که این چرخه صورت نمی گیرد و محصولات به طور کامل به فروش نمی رسد و دپوی لوازم خانگی در انبارهای عمده فروشان و کارخانه ها شکل می گیرد، منجر به کم کردن میزان تولید و تعدیل نیروی انسانی می شود که این مسائل در درازمدت تبعات بسیار زیادی به همراه دارد.

پیش بینی بازار لوازم خانگی در سال جدید


اسلامیان همچنین درباره پیش بینی از وضعیت بازار لوازم خانگی در سال آینده بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی در آستانه در سال نو و ماه پایانی سال قرار داریم و تقاضایی برای لوازم خانگی وجود ندارد، به نظر می رسد که در سال آینده هم بازار با همین روال و شرایط پیش خواهد رفت.


وی درخصوص راه کار پیشنهادی برای افزایش میزان کالاها و لوازم خانگی اظهار داشت: بهترین راه حل این است که قدرت خرید مردم افزایش یابد.


نایب رییس اول اتحادیه لوازم خانگی خاطرنشان کرد: طبیعی است که وقتی مردم قدرت خرید داشته باشند، هم برای تعویض لوازم خانگی خود و هم برای خرید جهیزیه مراجعه می کنند و بالطبع این چرخه تولید و توزیع شکل می گیرد و عرضه و تقاضا نیز نسبتی با هم پیدا می کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز