تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
اخبار اجتماعی| آخرین اخبار اجتماعی| قانون عجیب معلولان را به شوک برد

قانون عجیب معلولان را به شوک برد

سخنگوی ملی شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی کشور گفت: والدین دارای فرزند معلول از مالیات حقوق و دستمزد معاف هستند اما خود معلولان از مالیات معاف نیست.
کد خبر: ۴۰۴۰۵

قانون عجیب معلولان را به شوک برد

سخنگوی ملی شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی کشور گفت: قانون حمایت از معلولان دارای پارادوکس است، از یک سو والدین دارای فرزند معلول از مالیات حقوق و دستمزد معاف هستند اما خود معلولان از مالیات معاف نیست و این بسیار عجیب است.


علی همت محمودنژاد سخنگوی شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی کشور با اشاره به حمایت‌های مجلس از افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: در گذشته در مجلس فراکسیون حمایت از حقوق افراد دارای معلول داشتیم، امروز هم در کمیسیون بهداشت و درمان، فراکسیون توانبخشی معلولان تشکیل شده است و قرار است این فراکسیون فعالیت‌های خوبی داشته باشد.

زبان اشاره معلولان را به رسمیت نمی‌شناسند

وی افزود: ما متمم لایحه حمایت حقوق افراد دارای معلولیت را در دستور کار قرار داده‌ایم و بخشی از قوانین فراموش شده معلولان را به این قانون اضافه می‌کنیم، به ویژه در زبان اشاره که هنوز به رسمیت شناخته نشده است.

محمودنژاد به دیگر قوانین فراموش شده حوزه حقوق معلولان اشاره و اضافه‌کرد: قوانینی درباره معافیت معلولان از مالیات و قوانین خانواده‌های دارای کودک کم توان ذهنی مغفول مانده است که در دیداری با آقای قالیباف، وی موافقت خود با اصلاح قوانین حمایت از معلولیت را اعلام کرد.

والدین معلولان از مالیات حقوق معاف هستند اما خود معلولان نه!

وی ادامه داد: قانون حمایت از معلولان دارای پارادوکس است، از یک سو والدین دارای فرزند معلول از مالیات حقوق و دستمزد معاف هستند اما خود معلولان از مالیات معاف نیست و این بسیار عجیب است. چگونه ممکن است که این‌گونه باشد؟

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز