تهران ۲۲.۶۲° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲

دو سوم بیمارستان‎های انگلیس نا امن و زیر خط استاندارد فعالیت می‎کنند

کمیسیون نظارت بر کیفیت درمانی انگلیس در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، با بیان اینکه دو سوم بیمارستان های عمومی این کشور ناامن و زیر خط استاندارد فعالیت می کنند، هشدار داد که کاهش بیشتر هزینه ها سبب وخیم تر شدن وضعیت خدمات درمانی در انگلستان می شود.
کد خبر: ۴۱۱۰

اخبار معاصر: کمیسیون نظارت بر کیفیت درمانی انگلیس (سی کیو سی) در این گزارش مدعی شد که از هر 8 بیمارستان در انگلیس، یک بیمارستان کیفیتی ‘نامطلوب’ دارد و برای بیماران نا امن هستند.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که 61 درصد از بیمارستانها نیازمند ارتقاء سیستم درمانی هستند، و شمار زیادی از آنها بدون عبرت از خطاهای گذشته، اشتباهاتشان را تکرار می‎کنند.

دو سوم بیمارستان‎های انگلیس نا امن و زیر خط استاندارد فعالیت می‎کنند

این نهاد نظارتی با بیان اینکه کمبود منابع انسانی و مالی از اصلی ترین عوامل افت وضعیت خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) به شمار میآید، افزود: شمار زیادی از بیماران اکنون خدماتی را دریافت می کنند که از نظر کیفی ضعیف و ناامن است.

در این گزارش گفته شده است: در برخی از بیمارستانهای انگلیس به دلیل نبود امکانات، بیماران در بخش اورژانس بر روی چرخ های باری خوابانده شده و از سوی پرستاران مراقبت نشده اند؛ همچنین در بخش مراقبتهای صورت گرفته در خانه، بیماران یا داروهایشان را دیرتر از موعد مقرر دریافت کرده اند و یا بیش از اندازه برای آنها دارو تجویز شده است

کمیسیون نظارت بر کیفیت خدمات درمانی انگلیس هشدار داده است به دنبال فشارهایی که دولت محافظه کار کامرون برای صرفه جویی 22 میلیارد پوندی به سازمان خدمات بهداشتی ملی انگلیس تحمیل کرده، بیماران بیشترین صدمه را خواهند دید

این سازمان نظارتی در گزارش خود تصریح کرده: وضعیت خدمات بهداشت ملی انگلیس ظرف چند سال آتی چالش برانگیز خواهد شد. چراکه سازمان های خدمات درمانی باید تلاش کنند تا میان حفظ کیفیت خدمات و فشار برای افزایش بازدهی تعادل برقرار سازند.

پیشتر نیز یک نهاد نظارتی بر خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) هشدار داده بود که بیمارستان های عمومی این کشور در طی سه ماه گذشته، 930 میلیون پوند مازاد بر اعتبار مصوبشان خرج کردهاند که در صورت ادامه این وضعیت، پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری دو میلیارد پوند، کم خواهند آورد.

منابع انگلیسی میگویند که این شرایط بدترین وضعیت ممکن در تاریخ این سازمان خدمات بهداشتی که بیش از 64 میلیون تن از مردم انگلیس به خصوص اقشار کم درآمد به آن وابسته هستند، به حساب میآید.

خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) برای اولین بار در سال 1948 و پس از پایان جنگ جهانی دوم به منظور ارائه خدمت درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک میلیون و 600 هزار کارمند، به صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می کند.

این نهاد بهداشتی درحال حاضر 64 میلیون و یک صد هزار نفر در کل بریتانیا ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش دارد که 53 میلیون و 900 هزار نفرشان در انگلیس هستند.

بودجه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان در سال راه اندازی اش در سال 1948 میلادی، بالغ بر 437 میلیون پوند ( به ارزش امروزی اش در حدود 9 میلیارد پوند) بوده و این رقم در سال جاری میلادی به در حدود 115 میلیارد پوند رسیده است که فشار زیادی را بر بودجه دولت این کشور وارد می سازد.

دولت انگلیس هزینه این بخش را از درآمد حاصله از بخش مالیات تاکنون تأمین کرده است؛ بااین حال، مساله رشد جمعیت و کاهش کیفیت خدمات ارائه شده از سوی ها و مراکز درمانی سبب بروز چالشهایی جدی در این بخش شده به نحوی که مقامات تصمیم گیرنده در انگلیس معتقدند که تنها با خصوصی سازی میتوان نسبت به بهبود کیفیت خدمات درمانی در انگلیس گام برداشت.

اگرچه نظرسنجیهای صورت گرفته از سوی مردم انگلیس حاکی از آن است که آنها همچنان خواستار رایگان بودن خدمات درمانی در کشورشان هستند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز