تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تیم مذاکره‌کننده به یک ظرفیت انباشته تکنولوژی تکیه زده بود / هشدار در مورد خطر دوقطبی‌سازی پس از برجام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به یک ظرفیت انباشته تکنولوژی تکیه زده بود.
کد خبر: ۴۵۲۲
اخبار معاصر: شامگاه یکشنبه در شهر درچه با اشاره به اینکه دشمن قصد ایجاد اختلاف بین دولت و ملت در دوران پس از برجام دارد، گفت: دشمن به دنبال این است در دوره پس از برجام جناح راست و اصولگرا و چپ و اصلاح‌طلب در مقابل هم قرار گیرند.

تیم مذاکره‌کننده به یک ظرفیت انباشته تکنولوژی تکیه زده بود / هشدار در مورد خطر دوقطبی‌سازی پس از برجام

وی افزود: اگر دچار غفلت شویم و هوشیار نباشیم شاهد خواهیم بود که بین نیروهای حزب‌اللهی هم اختلاف به وجود می‌آید و تجزیه بین نیروهای ارزشی مهمترین خطر بعد از دوران پس از برجام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مرحله تصویب برجام گذشت و شرایط پس از برجام را طی می‌کنیم، تصریح کرد: برجام هم با همه کاستی‌های در هنگام بررسی و امور کارشناسی که مشاهده می‌شد و هم با همه نقاط قوت که می‌تواند قابل اعتنا باشد، تصویب و به قانون تبدیل شد.

صفارهرندی با اشاره به موضع مقام معظم رهبری درباره اینکه دشمن مجبور به قبول 6 هزار دستگاه سانتریفیوژ غنی‌کننده شده است، برای ما یک معیار باشد، تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند در زمانی که دشمن حاضر نبود حتی یک دستگاه سانتریفیوژ داشته باشیم فعالیت 6 هزار دستگاه سانتریفیوژ برای ما یک نکته مثبت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دستاورد امروز و حکمت برجام این است که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به یک ظرفیت انباشته تکنولوژی تکیه زده بود، بیان داشت: وقتی که تیم مذاکره‌کننده با دشمن با دست پر وارد مذاکره شد دیگر دشمن توانایی قدرت‌نمایی در مقابل ما را نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر طرف مذاکره‌کننده ایرانی کمی روحیه انقلابی و محکم‌تری از خودش در مذاکرات نشان داده بود ما دو برابر از این این تعداد سانتریفیوژ را در مذاکرات به‌دست آورده بودیم.

صفارهرندی با اشاره به اینکه دستاوردهای به‌دست آماده در مذاکرات هسته‌ای حاصل زیبا سخن گفتن زبان انگلیسی نبود، تصریح کرد: 12 سال قبل و در زمانی که دشمن حتی قائل به داشتن یک دستگاه سانتریفیوژ هم نبود رئیس جمهور دولت فعلی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و ظریف به عنوان مسئول اصلی تیم مذاکره کننده دست‌اندرکار مذاکرات بودند.

وی افزود: تیم امروز هسته‌ای امروز همان تیم 12 سال قبل بود و در این مدت قدرت مذاکره تغییر نکرده بود و با همان منطق و ادبیات مذاکرات انجام شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مذاکرات امروز در شرایطی بود که تیم مذاکره‌کننده یک تکیه‌گاه محکم داشت اما 12 سال قبل تکیه‌گاه امروز را نداشت.

صفارهرندی با بیان اینکه قدرت امروز محصول تکیه زدن کشور به توانایی هسته‌ای به‌دست‌آمده در 12 سال گذشته است، گفت: 12 سال قبل ما دارای قدرت نفوذ در منطقه نبویم اما امروز تاثیر و تثبیت جایگاه نظام باعث شد تا آمریکا در مذاکرات به خواسته و انتظارات ما تن دهد.

وی ادامه داد: امروز سردار سلیمانی مربی و مرشد صدها فرمانده در کشورهای عراق، سوریه و افغانستان، لبنان، یمن و بسیاری از کشورهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:‌ قدرت وزیر امور خارجه در مذاکرات در بیان و زبان نبود بلکه در قدرت نفوذ سپاه قدس در منطقه بود، نفوذ و قدرت سپاه قدس باعث شد تا تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات در مقابل آمریکا حرفی برای گفتن داشته باشد.

صفارهرندی با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای کنگره آمریکا از افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه هراس داشت، گفت: آخرین موضعی که در مورد برجام باید گرفته شود موضع مقام معظم رهبری است، با موضع‌گیری نهایی ایشان هیچ حرفی برای گفتن وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه همه اختلافات داخلی گذشته در ذیل فرمان معظم رهبری ذوب می‌شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که موضع ما در مقابل آمریکا تغییری نخواهد کرد و برخورد ما همان برخورد سابق خواهد بود.

صفارهرندی تصریح کرد: نمی‌توانیم آمریکا را به عنوان دوست تلقی کنیم، چراکه آمریکا در زمان مذاکره با شاهد بودیم مواضع این کشور در دشمنی با ما تغییر نکرده است، برای کسانی که خیلی به ارتباط آمریکا و ایران خوش‌بین هستند تلخ بود که اعلام کردند ما با مذاکره ایران را بمباران می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برجام نباید باعث شود بمباران آمریکایی‌ها به ایران موثرتر شود، گفت: ذره‌ای از کینه سران آمریکایی به ما کاسته نشده است.

وی افزود: تلاش دشمنان و عوامل داخلی در راستای تغییر سمت و سوی مردم نسبت به نظام بر اساس راهبرد تغییر نوع نگاه مردم به مقاومت و تبدیل ایستادگی به وادادگی است.

صفارهرندی با اشاره به اینکه توطئه جدید دشمن این است که نقاط قوت نظام به نقطه ضعف تبدیل کند، تاکید کرد: مهمترین نقطه قوت نظام پیوند بین مردم با هم و حول محور ولایت فقیه، محبت خاندان عصمت و طهارت و عناصر دینی است که این عناصر به عنوان مهمترین عناصر قدرت داخلی ما محسوب می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه در شرایط کنونی برای مردم انقلابی و حزب‌اللهی کمک و دفاع در زمان فتنه، شمالی، جنوبی، عراقی، ایرانی و سوری نمی‌شناسد، گفت: در سال 88 همت مردم شهرهای مختلف از جمله شهر درچه برای دفاع در مقابل فتنه‌گران مرزبندی نداشت و همه با اتحاد برای دفع فتنه سال 88 وارد صحنه دفاع شدند.

انتهای پیام/
منبع: میزان
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز