تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

شناسایی فرد مبتلا به آبله میمونی در بابل صحت ندارد

عوارض پوستی ممکن است حتی واکنش به استفاده از یک دارو ساده بوجود آید.
کد خبر: ۴۵۳۰۰

شناسایی فرد مبتلا به آبله میمونی در بابل صحت ندارد

به نقل از ایسنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه شناسایی فرد مبتلا به بیماری آبله میمونی در بابل صحت ندارد اظهار کرد: نمونه تهیه شده برای تشخیص نهایی به تهران ارسال شد و منتظر جواب آزمایش هستیم.

حسین جلاهی: با پیگیری مسئولین این دانشگاه، فرد مشکوک مورد نظر شناسایی و معاینه و آزمایشات لازم انجام شد و منتظر جواب آزمایش هستیم که تا ۳ روز دیگر اعلام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این فرد تماس نزدیک با کودکان مبتلا به آبله مرغان داشته و طبق نظر متخصصان عفونی از نظر بالینی نیز بیشترین شک، به همین بیماری است.

وی تصریح کرد: در این مورد خاص متخصصین عفونی اعلام کردند علائم این بیمار، اختصاصی علائم آبله میمونی نبوده، ولی با این حال آزمایشات لازم گرفته شده و نتیجه این آزمایش اعلام می گردد.

جلاهی افزود: علاوه بر این، فرد مذکور مسافرت خارج از کشور یا تماس نزدیک با حیوانات نداشته است، با این حال، برای اطمینان بیشتر، آزمایشات لازم برای بررسی احتمال آبله میمونی انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه هر نوع عوارض پوستی را نمی توان به بیماری آبله میمونی ربط داد تصریح کرد: عوارض پوستی ممکن است حتی واکنش به استفاده از یک دارو ساده بوجود آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: در ۳۰۰ مورد آزمایش مشکوک به آبله میمونی که در کل کشور مورد بررسی قرار گرفت فقط یک مورد مثبت شد.

جلاهی در پایان توصیه کرد: با توجه به لزوم جلوگیری از تخریب آرامش روانی و تشویش اذهان عمومی، از تمامی فعالین رسانه ای انتظار می رود، با نگاهی دغدغه‌مند و مسئولانه نسبت به سلامت مردم، پیش از نشر و بازنشر اخبار، از صحت مطالب اطمینان حاصل نمایند و اخبار حوزه سلامت را از سایت های معتبر شامل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بابل دنبال کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز