تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

امسال برنامه‌ای برای واردات بنزین نداریم

می‌توانیم تولید کنیم و اکنون نیز پتروشیمی‌ها تولید و صادر می‌کنند، برای داخل نیز می‌توان از این ریفورمیت استفاده کرد و مشکلی ندارد.
کد خبر: ۴۵۷۷۷

امسال برنامه‌ای برای واردات بنزین نداریم

به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا امسال احتمال واردات بنزین وجود دارد، گفت: امسال برنامه‌ای برای واردات بنزین نداریم اما باید دید که شرایط چگونه پیش می‌رود.

جلیل سالاری ، با بیان اینکه آدرس غلط برای بنزین می‌دهند، در پتروپالایشگاه‌ها یکی از سیاست‌ها این است که در برخی شرایط محصولات پتروشیمی را متناسب با شرایط بازار تولید می‌کنند، اظهار کرد: به‌طور مثال واحدهای قیرسازی و نفت کوره، این دو، یک ترکیب در پالایشگاه هستند، یک زمانی فصل تولید قیر است که واحد قیر فعال می‌شود و زمانی که فصل تولید نفت‌کوره باشد، این بخش تولید می‌کند؛ این یک زنجیره است که اتفاق می‌افتد و می‌توان از داخل این زنجیره‌ها بنزین استاندارد نیز تولید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون از بنزین پتروشیمی در داخل کشور استفاده می‌شود، گفت: می‌توانیم تولید کنیم و اکنون نیز پتروشیمی‌ها تولید و صادر می‌کنند، برای داخل نیز می‌توان از این ریفورمیت استفاده کرد و مشکلی ندارد.

سالاری درباره صحبت‌هایی که در مورد آلودگی بنزین پتروشیمی مطرح می‌شود، اظهار کرد: آلودگی ندارد؛ مولفه بنزین است و ترکیبات پالایشگاهی نیز لحاظ می‌شود. مولفه بنزن نهایتا بنزین نیست و یک ترکیب تبدیل به بنزین استاندارد می‌شود که بر اساس آن امکان تولید در داخل وجود دارد اما اکنون ظرفیت داریم و شرایط مناسب است و با آمدن پالایشگاه آبادان نیز ۳۰۰ هزار بشکه به این ظرفیت اضافه می شود.

وی با بیان اینکه موجودی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیون کسری دارد، گفت: با توجه به اینکه فصل سفر این ماه به اتمام می‌رسد به سراغ ذخیره‌سازی‌ها می‌رویم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز