تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

سفر وزیر بهداست و رییس جمعیت هلال احمر به خوی

عین‌اللهی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دو بیمارستان که میزبان مصدومان زلزله ۵.۴ ریشتری روز گذشته خوی هستند، با تعدادی از مصدومان دیدار و گفت‌ وگو کرد.
کد خبر: ۴۸۷۰۲

سفر وزیر بهداست و رییس جمعیت هلال احمر به خوی

به نقل از ایسنا؛ بامداد روز گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتری عمق ۱۰ کیلومتری زمین در آذربایجان غربی حوالی خوی را لرزاند. در این حادثه منازل چند روستای نزدیک کانون زلزله دچار تخریب جزیی تا کامل شد.

توزیع ۱۳۰۰ دستگاه چادر امدادی در مناطق زلزله زده خوی

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از مصدوم شدن ۱۱۲۶ نفر در اثر زلزله خوی خبرداد.

شهرام میرزایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان روز گذشته در خوی افزود: در اثر وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهرماه و پس لرزه های متعدد در این شهرستان در اثر ترسو فرار از محل ۱۱۲۶ نفر مصدوم شدند.

وی از توزیع ۱۳۰۰ دستگاه چادر امدادی در مناطق زلزله زده شهرستان خبرداد و گفت: ۴۴ تیم عملیاتی در مناطق متاثر از زمین لرزه مستقر شده اند و نسبت به ارائه خدمات به ساکنین منطقه اقدام می کنند.

میرزایی اظهار کرد: تیم های ارزیاب در حال بررسی مناطق زلزله زده هستند.

بیش از ۱۱۰۰ مصدوم زلزله خوی خدمات درمانی دریافت کرده‌اند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۱۱۰۰ مصدوم خدمات درمانی را در سه بیمارستان شهرستان خوی دریافت کرده‌اند.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه با حضور در بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) خوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۱۱۰۰ مصدوم خدمات درمانی را در خوی دریافت کرده‌اند، افزود: از این تعداد، بیش از ۱۰۰ نفر نیاز به عمل جراحی داشته‌اند که عمل‌ها انجام شده و پس از بهبودی ترخیص می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حادثه زلزله خوی، اورژانس با ۱۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مصدومان خدمات ارائه داده و در صورت نیاز، از استان‌های همجوار هم اتوبوس درخواست می‌شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایران یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه در مدیریت حوادث است، ادامه داد: علاوه بر اینکه، اورژانس کشور، خدمات پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد، در یک مرکز فرماندهی در تهران به صورت مانیتور، خدمات رسانی در مواقع حوادث رصد و بررسی می‌شود.

وی بر تسریع در ارائه خدمات و اقدامات درمانی و رفع مشکل همه مصدومان در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و خاطر نشان کرد: همه امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان در مراکز درمانی شهرستان خوی و آذربایجان غربی برای خدمات رسانی به مصدومان در امادگی کامل هستند.

۱۰۹ جراحی در خوی و سلماس / ۶۶ نفر بستری هستند

رئیس سازمان اورژانس کشور از بستری ۱۵۵ نفر در پی وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری روز گذشته در خوی خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۶۶ نفر بستری هستند.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمار امدادرسانی‌های سازمان اورژانس کشور در پی وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری روز گذشته در خوی اظهار کرد: روز گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتری عمق ۱۰ کیلومتری زمین در آذربایجان غربی حوالی خوی را لرزاند که آسیب‌هایی به منازل وارد کرد و تعدادی هم مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه دو شهرستان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و چند شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در مجموع از روز گذشته تا به امروز هزار و ۲۳۲ نفر به اورژانس مراجعه کردند تا درمان شوند و به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

سفر وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به مناطق زلزله‌زده «خوی»

وزیر بهداشت به عنوان نماینده رییس جمهور و به منظور بررسی وضعیت مناطق زلزله زده و روند رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله در استان آذربایجان غربی، وارد ارومیه شد.

دکتر بهرام عین اللهی شامگاه چهارشنبه، ۱۳ مهرماه به منظور بررسی وضعیت مناطق زلزله زده خوی، نحوه امدادرسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مصدومان این حادثه، به آذربایجان غربی سفر کرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، بازدید از مناطق زلزله زده، بررسی روند خدمت رسانی مراکز درمانی استان آذربایجان غربی به مصدومان زلزله ، نظارت بر فرایند امداد و اسکان موقت مردم حادثه‌دیده. دیدار مردمی با آسیب دیدگان زلزله و نشست با مسئولان استانی، برای رفع نیازهای فوری زلزله‌زدگان از اهداف این سفر است.

دکتر بهرام عین اللهی با حضور در این شهرستان از مصدومان زمین لرزه در دو بیمارستان آیت الله خویی و قمر بنی هاشم عیادت کرد و در جریان روند رسیدگی و خدمات درمانی به آنان قرار گرفت.

عین‌اللهی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دو بیمارستان که میزبان مصدومان زلزله ۵.۴ ریشتری روز گذشته خوی هستند، با تعدادی از مصدومان دیدار و گفت‌ وگو کرد.

عین اللهی در این بازدید بر تسریع در ارائه خدمات و اقدامات درمانی و رفع مشکل همه مصدومان در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد.

گفتنی است ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه، زلزله ای به قدرت ۵.۴ ریشتر، خوی را لرزاند و تعدادی از مردم در این منطقه دچار مصدومیت شدند.

رییس جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله‌زده خوی رفت

رئیس جمعیت هلال‌احمر به منظور بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده و نطارت بر روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان صبح امروز به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند به منظور حضور میدانی در مناطق زلزله زده خوی، تسریع در روند امدادرسانی و رفع نیازمندی هموطنان در نقاط حادثه دیده، صبح امروز عازم آذربایجان‌غربی شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز