تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

کاشان/ افزایش ابتلای کودکان به آنفلوآنزا

بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس‌های فصلی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله فاصله اجتماعی و زدن ماسک است
کد خبر: ۴۹۶۴۳

کاشان/ افزایش ابتلای کودکان به آنفلوآنزا

به نقل از ایسنا؛ سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: افزایش کودکان مبتلا به بیماری آنفلوآنزا، باعث شد که ظرفیت بستری بخش اطفال بیمارستان شهید بهشتی تکمیل شده و از بخش‌های دیگر بیمارستان برای بستری کودکان استفاده می‌شود.

سید امیر مسعود فرزادفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا زودتر از سال‌های گذشته در کشور آغاز شده و به نوعی بیماری‌های تنفسی رو به افزایش است.

وی افزود: نشانه‌های شایع این نوع بیماران شامل تب بالا، لرز، درد عضلانی، تعریق، سردرد، سرفه خشک و مداوم، خستگی، ضعف و گلودرد است و شهروندان در صورت داشتن این نشانه‌ها و بروز عوارض جانبی، سریع به پزشک مراجعه کنند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان با هشدار نسبت به مصرف خودسرانه دارو تصریح کرد: مصرف داروهای ضد ویروسی با تجویز پزشک معالج، ممکن است طول بیماری را کاهش داده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

فرزادفر گفت: آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و برخلاف سرماخوردگی معمولی به‌طور ناگهانی روی داده و سیستم ایمنی بیمار را دچار مشکل می‌کند که به دنبال آن سایر عوارض باکتریال مانند عفونت‌های ریه، سینوس و گوش به آن اضافه خواهد شد.

وی گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس‌های فصلی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله فاصله اجتماعی و زدن ماسک است و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ضرورت دارد افراد در مکان‌های شلوغ حتماً از ماسک استفاده کنند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، تأکید کرد: فردی که دچار نشانه‌های آنفلوآنزا است از رفتن به مراکز تجمع و شلوغ مانند مدارس و ... خودداری کند و تزریق واکسن آنفلوآنزا قبل از همه‌گیری نیز از روش‌های مهم پیشگیری از این بیماری است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز