تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

آموزش و پرورش: شناسایی۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

مهمترین فعالیت نهضت سواد آموزی سواد عمومی جامعه است و این بدان معنا است که مقصود فقط سواد خواندن و نوشتن نیست بلکه مفهوم آن عمومی‌تر و جامع‌تر است.
کد خبر: ۵۰۷۷۵

آموزش و پرورش: شناسایی۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

 به نقل از ایلنا، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی از شناسایی ۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی خبرداد و گفت: شتاب بخشی به ارتقای سواد عمومی جامعه و توسعه عدالت آموزشی از رویکردهای مهم دولت است.

سید جمال وزیری، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نرخ سواد در این استان با ۹۷.۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: در عین حال ۲۲ هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که در طرح مدرسه محوری بدنبال رفع مشکلات تحصیلی آنان هستیم.

وی افزود: مهمترین فعالیت نهضت سواد آموزی سواد عمومی جامعه است و این بدان معنا است که مقصود فقط سواد خواندن و نوشتن نیست بلکه مفهوم آن عمومی‌تر و جامع‌تر است.

وزیری تصریح کرد: پوشش بازماندگان از تحصیل شناسایی شده، از دیگر برنامه های سواد آموزی خراسان رضوی است، در مرحله نخست بیش از پنج هزار بسته لوازم التحریر در اوایل مهرماه توزیع کردیم که مرحله دوم نیز در حال برنامه ریزی است تا با کمک مردمی و اعتبارات دولتی بتوانیم مشکلات هزینه ای آنها را رفع کنیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی از طرح مدرسه محوری به عنوان رویکرد مهم برای رفع مشکلات جاماندگان از تحصیل خبرداد و گفت: بر همین اساس نقش آفرینی حلقه ای میانی دومین موضوع است که باید از ظرفیت بسیج سازندگی، گروه های جهادی و بسیج مردمی و حوزه های علمیه استفاده کنیم که تفاهم نامه ای هم برای استفاده از آن امضا شده است.

وی گفت: تلفیق سواد آموزی و مهارت آموزی که در مراکز محلی در حال پایش و ارزیابی عملکرد آنها هستیم، البته آنچه تاکنون به ما ابلاغ شده ۸ مرکز یادگیری در استان است و ما در مراکز قطب ها ایجاد خواهیم کرد.

وزیری عنوان کرد: پارسال ۴۹۰ نفر طبق قانون ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و امسال نیز ۵۳ نفر از طریق قانون ایثارگران تبدیل وضعیت شدند که در این قانون ضمن آنکه افراد مدرک ایثارگری قابل قبولی باید داشته باشند کد آنها نیز باید منتهی به سال ۱۴۰۰ فعال باشند.

وی حجم ابلاغی امسال در حوزه سواد آموزی را ۲۶ هزار و۷۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: این افراد سه دوره سواد وانتقال وتحکیم را در خراسان رضوی سپری کردند.

معاون سواد آموزی آموزش وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: طرح اتباع هم در سواد آموزی درحال پیگیری است که پارسال ۴ هزار و۲۰۰ نفر در دوره های سواد اموزی شرکت کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز