تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

هدف گذاری حجم تجارت ۵ میلیارد دلاری با برزیل

وزیر اقتصاد گفت: با وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل به توافق رسیدیم که حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد که البته فکر می کنیم با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های دو کشور این هدف گذاری دست یافتنی است.
کد خبر: ۵۱۸۹
اخبار معاصر: علی طیب نیا که پس از دیدار با آقای مون تیرو و هیئت همراه در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: همچنین در این نشست درباره تجارت و سرمایه گذاری میان دو طرف بحث و تبادل نظر شد و قرار است هیئت برزیلی امروز با وزیر نفت ایران درباره تجارت نفت هم جلسه ای داشته باشد که امیدواریم این مذاکرات هم مفید باشد.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به برزیل گفت: متعاقب آن سفر هیئت بلندپایه برزیل متشکل از بخش دولتی و خصوصی به ایران سفر کرده است.

طیب نیا گفت: در جلسه امروز مقرر شد کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و برزیل در سه ماهه اول سال آینده تشکیل شود.

وزیر اقتصاد افزود: قبل از آن کمیته های تخصصی در زمینه تنظیم روابط مالی، بانکی، بیمه ای، گمرکی و سرمایه گذاری مشترک تشکیل می شود تا متون و اسناد لازم را تهیه کنند و در کمیسیون مشترک به امضای مقامات دو کشور برسد.

برجام برای توسعه روابط ایران و برزیل بسیار مهم است

وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل با اشاره به اجرای برجام گفت: این موضوع برای برزیل در جهت ارتقای روابط با ایران بسیار مهم است.

آرماندو مون تیرو پس از دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در جمع خبرنگاران افزود: در سال 2010 نیز رئیس جمهور ما آقای لولا قصد داشت درباره مسایل هسته ای ایران کمک کند.

وی گفت: الان زمان مهمی است تا ایران به جامعه بین المللی باز گردد و زمینه های توسعه روابط خارجی و سرمایه گذاری برای ایران فراهم شود.

مون تیرو با اشاره به اینکه جلسه مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی ایران بسیار سازنده و خوب بود، افزود: در این جلسه در باره تجارت و سرمایه گذاری و دیگر موضوعات مورد علاقه بحث و بررسی کردیم.

وی گفت: تلاش کردیم روابط دو کشور در بخش های دولتی و خصوصی ارتقا یابد و می توانیم با همکاری دو جانبه روابط مناسب و مفیدی داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: صدا و سیما
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : حجم تجارت برزیل
ارسال نظر

آخرین اخبار روز