تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

نماینده یزد: دشمن هدف خود را بر ناامید کردن مردم متمرکز کرده است

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این مجلس مورد توجه قرار گرفت زیرا جمعیت کشور به سمت کهنسالی پیش رفته و باید به فکر جوانی جمعیت کشور باشیم.
کد خبر: ۵۲۰۸۸

نماینده یزد: دشمن هدف خود را بر ناامید کردن مردم متمرکز کرده است

به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان بعد از شکست در عرصه‌های مختلف در برهه کنونی هدف اصلی خود را در ایجاد ناامیدی بین اقشار مختلف در ادامه راه انقلاب اسلامی متمرکز کرده است .

محمد صالح جوکار روز جمعه در جمع مردم یزد با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها امروز جنگ ترکیبی را علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند افزود: آنها چون از راه نظامی در طول بیش از چهل سال گذشته به جایی نرسیده‌اند جنگ ترکیبی برای نا امید کردن مردم به راه انداخته‌اند.

وی ادامه داد: ملت شریف و با بصیرت ایران اسلامی همیشه بیدار و هوشیار بوده و همین مسئله سبب شکست دشمنان در توطئه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و اقتصادی شده و اصلا راه به جایی نبرده است.

وی با بیان اینکه مردم سرمایه اجتماعی هستند افزود: مردم ایران چه در دوران جنگ سخت و چه در جنگ نرم بیدار بوده‌اند و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

جوکار با تاکید بر اینکه وظیفه نمایندگان مجلس خدمتگزاری به ملت است گفت: اگر در طول بیش از ۴۰ سال گذشته مسئولان ما در قوه مقننه، مجریه و قضائیه کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم دارند به دلیل حرکت در مسیر آرمان‌های امام راحل (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، حرکت‌های تحولی را خواسته رهبر معظم از مسئولان در گام دوم بیان کرد و ادامه داد: ولی امروز در گام دوم انقلاب اسلامی مدیر و نماینده کارآمد می‌خواهیم تا منافع ملت شریف ایران را حافظ و نگهبان باشد.

جوکار افزود: در کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم ولی مبنایی نمی‌شود که آمریکای جنایتکار بخواهد موج سواری کند و این ملت اجازه نداده و هیچگاه به استکبار نخواهد داد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن گفت: آمریکایی‌ها تحریم های مختلفی علیه جمهوری اسلامی وضع کرده ولی کشور ما توانسته در همه بخش‌ها موفقیت‌های چشمگیری را بدست آورد و دشمن را با شکست مواجه سازند.

جوکار با تاکید بر اینکه امنیت باید برای ملت باشد نه چپاول گران و غارت گران اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی به دنبال وضع قوانینی هستیم که این مهم دست یابیم و در قالب قانون این موارد را ذکر کنیم.

وی علت ناراحتی دشمنان از جمهوری اسلامی را ایفای نقش اصلی در منطقه دانست و اضافه کرد: دشمن از جنگ رو در رو دست برداشته و به دنبال برهم زدن ثبات و آرامش کشور است ولی کور خوانده و نمی‌توانند دست به چنین اقدامات خبیثانه‌ای بزنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: مجلس یازدهم در طول این دو سال و نیم قوانین خوبی را وضع کرده که قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار جهت جلوگیری از انحصار برخی از افراد در مجلس به تصویب رسید و یک جوانان با آسودگی بیشتر می تواند کاری را برای خود راه بیاندازد.

جوکار با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن برای جوانان کشور طبق قانون اساسی در مجلس کنونی به تصویب رسید افزود: به علت تورم در کشور شاهد افزایش قیمت تولید مسکن ملی بودیم که قرار بر این شد تا طرح گذشته و اوایل انقلاب را دوباره اجرایی و بر اساس آن زمینی را در اختیار جوانان قرار دهیم و با ارائه بخشی از تسهیلات از سوی دولت و آورده خود شخص، شاهد خانه دار شدن جوانان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قانون بانک مرکزی که ۵۰ سال از آن گذشته و اصلاح نشده بود در این مجلس انجام گرفت و استقلال به بانک مرکزی بازگشت تا از صدور حکم توسط برخی از افراد برای بانک مرکزی جلوگیری شود و این بانک نظارتی را بر بانک ها جهت پرداخت تسهیلات به مردم داشته باشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس تصویب قانون رتبه بندی معلمان را از دیگر قوانین تصویب شده در مجلس یازدهم اعلام کرد و افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این مجلس مورد توجه قرار گرفت زیرا جمعیت کشور به سمت کهنسالی پیش رفته و باید به فکر جوانی جمعیت کشور باشیم.

وی در خصوص طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: این طرح در مجلس قبل هم وجود داشت و مطالباتی در این خصوص داشتیم که در مجلس یازدهم با جد پیگیی و به تصویب رسید.

نماینده مجلس گفت: در طرح شفافیت در مجلس برای اعلام آراء نمایندگان به ملت در قوه مجریه جهت اعلام تمام دارایی‌های دستگاه‌ها به مردم و در قوه قضائیه نیز بخشی از احکامی که سبب خدشه دار نشدن آبروی افراد نمی شود بارگذاری خواهد شد تا ملت در جریان این احکام قرار گیرند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به طرح ملی مهاجرت توسط مجلس با ارسال لایحه توسط دولت به مجلس مورد بررسی قرار گرفت افزود: در این طرح به دنبال ساماندهی اتباع خارجی و بکارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها برای کشور هستیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز