تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

تمایل هلند به برگزاری دادگاه علیه روسیه

یک عقیده فزاینده وجود دارد که ما به یک دادگاه رسیدگی به جرایم جنگی ویژه برای رسیدگی به "عمل تهاجم" نیاز داریم. کاری که از عهده دیوان کیفری بین المللی برنمی‌آید.
کد خبر: ۵۳۱۳۴

تمایل هلند به برگزاری دادگاه علیه روسیه

به نقل از ایسنا، وزیر خارجه هلند گفته که این کشور مایل است تا میزبان برگزاری یک دادگاه جدید مورد حمایت سازمان ملل برای رسیدگی به حمله روسیه به اوکراین باشد.

 "ووپکه هوکسترا"، وزیر خارجه هلند گفت، کشورش و اتحادیه اروپا به دنبال حمایت بین المللی و کمک مالی برای برگزاری این دادگاه هستند. این دادگاه جدید نباید در امور مربوط به دیوان کیفری بین المللی که آن هم در هلند مستقر است، دخالت کند.

اوزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی ماه گذشته میلادی گفته بود که برگزاری یک دادگاه رسیدگی به جرایم جنگی جدید با حمایت‌های گسترده بین المللی برای اطمینان یافتن از این مساله که روسیه بابت حمله به اوکراین مجازات می‌شود، لازم و ضروری است.

وزیر خارجه هلند همچنین گفت: یک عقیده فزاینده وجود دارد که ما به یک دادگاه رسیدگی به جرایم جنگی ویژه برای رسیدگی به "عمل تهاجم" نیاز داریم. کاری که از عهده دیوان کیفری بین المللی برنمی‌آید.

در این میان، "کریم خان"، دادستان دیوان کیفری بین المللی اخیرا نسبت به احتمال ایجاد تفرقه و دودستگی هشدار داد و گفت، دیوان در حقیقت بهترین مکان برای دادگاه‌هایی است که به چنین جرایمی می پردازند چون کشورهای عضو می‌توانند شکاف‌هایی را که گفته می‌شود وجود دارد، برطرف کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هلند روسیه دادگاه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز