تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

نشست هم ‏اندیشی سازمان مالیاتی با اتاق بازرگانی تهران

سلامت نظام مالیاتی و تقویت وجهه مالیات ستانی از هر چیز دیگری مهمتر بوده و خط قرمز سازمان مالیاتی محسوب می شود.
کد خبر: ۵۳۶۷۹

نشست هم ‏اندیشی سازمان مالیاتی با اتاق بازرگانی تهران

به نقل از رسانه مالیاتی ایران، در راستای استمرار همکاری با فعالان اقتصادی و بررسی مسائل و مشکلات آنان، نشست هم اندیشی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.

 دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست حدود سه ساعته با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بیان کرد: تعامل و همکاری موثر اصناف با سازمان امور مالیاتی کشور در دستور کار دایمی سازمان قرار دارد تا در مسیر بهبود فضای کسب و کار و حل موانع و مشکلات پیش رو، بتوان با هم اندیشی مشترک به اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مسائل و مشکلات دست یافت.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در دوره جدید تلاش شده تا با اصلاح و تدوین دستوالعمل های شفاف و بدون ابهام، زمینه لازم برای ارائه خدمات سریع و به دور از برخوردهای سلیقه ای در تعامل با مودیان فراهم شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تعامل و همکاری اتاق ها، اتحادیه و اصناف با سازمان امور مالیاتی کشور گام ارزشمندی جهت بهبود سریع امور در فرآیندهای نظام مالیاتی است تصریح کرد: با طرح مسایل و
دغدغه های بخش های مختلف تولیدی، سازمان امور مالیاتی کشور گام عملی برای حل موضوعات را برداشته و اقدامات لازم با ارایه دستورالعمل ها و بخشنامه های شفاف و بدون ابهام انجام می شود.

وی به رویکرد عدالت محوری در نظام مالیاتی و سلامت اداری تاکید کرد و گفت: سلامت نظام مالیاتی و تقویت وجهه مالیات ستانی از هر چیز دیگری مهمتر بوده و خط قرمز سازمان مالیاتی محسوب می شود. در همین راستا برنامه های منسجم و خوبی در قالب هوشمندسازی، ارایه خدمات الکترونیک و مبارزه با فرار مالیاتی اجرایی شده است.

دکتر منظور در ادامه با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی به خوداظهاری مودیان مالیاتی اعتماد کامل دارد، گفت: در رویکرد جدید اصل بر اعتماد به مودیان بوده و بررسی امکان بازنگری یا حسابرسی مالیات تعیین شده مودیان پرریسک به ادارات کل امور مالیاتی واگذار شده است و مقرر شده در همان مراحل اولیه مستندات و دلایل توسط مدیران و ممیزان کل دریافت شده و به دقت بررسی شود و تا حد امکان از ارجاع پرونده ها به هیئت های رسیدگی جلوگیری شود.

در ادامه این نشست، اعضای شرکت کننده به بیان مشکلات، دغدغه ها و دیدگاه‏های خود پرداختند و موضوعاتی مانند معافیت‏ها، تقسیط مالیات، نحوه ارتباط ماموران مالیاتی و مودیان، مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای وارداتی، دارو و تجهیزات پزشکی، استرداد، مالیات خودروهای لوکس و خانه های گران‏قیمت موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت و رئیس کل سازمان امور مالیاتی نیز ضمن اعلام آمادگی برای دریافت و عملیاتی سازی دیدگاه‏های فعالان اقتصادی، به تشریح برنامه ها و تمهیدات لازم جهت حل مسائل مطرح شده پرداخت که این رویکرد مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز