تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

امام جمعه اهواز: امید قوه محرکه در پیشرفت جامعه اسلامی است

رکن اساسی خانواده زن است لذا تبیین مسایل مهم دینی باید به خانواده‌ها منتقل شود زیرا دشمن برای فروپاشی نظام خانواده سرمایه گذاری کرده است.
کد خبر: ۵۳۸۲۳

امام جمعه اهواز: امید قوه محرکه در پیشرفت جامعه اسلامی است

به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به پیشرفت جامعه در برابر غرب بیان کرد:مهمترین هدف امت اسلامی پیشرفت است البته نه با تعریف غربی ها بلکه با تعریف اسلام ناب محمدی(ص)، و لازمه این نیرو و قوه محرکه پیشرفت در جامعه اسلامی امید است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) افزود: پیشرفت در علم و فناوری ، پیشرفت در اخلاق، عدالت، رفاه عمومی، اقتصاد، عزت و اعتبار بین المللی ابعاد وسیعی دارد که پیش نیاز آن امیدواری است.

وی گفت: موتور پیش برنده یک ملت عنصر امید است، لذا ملتی که ناامید باشد و از آینده خود مایوس و خود را تحقیر کند هرگز پیشرفت نخواهد داشت؛ امروز تمام جبهه استکبار که خود را جامعه جهانی می‌داند می کوشد با از بین بردن امید در بین جامعه اسلامی به اهداف خود نزدیک شود لذا فتنه و بدبختی، کشتار، جنگ و بی خانمانی مربوط به همین جبهه است که در راس آنها کشور آمریکا است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: جبهه استکبار از توان خود برای القای ناامیدی و القای به بن بست رسیدن تلاش می کند و می‌کوشد عنصر قدرت و مقاومت را از ملت ایران که رمزش امید است برای تضعیف ایران متحد و قوی استفاده کند.

وی با بیان اینکه امید نکته مهم و اساسی است که باید به آن پرداخته شود گفت: کتاب صعود چهل ساله را از زبان دشمنان میهن اسلامی مطالعه کنید و پیشرفت در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن را بررسی کنید؛ اگر کشور در تقویت بنیه نظامی و دفاعی حرف اول در منطقه را می زند و دشمن نمی تواند دست درازی کند این اقتدار در سایه تدبیر رهبری است. همچنین در طول این سال ها بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب با اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از علم و فناوری به تقویت بنیه علمی کشور پرداخته شده است.

مسایل مهم دینی باید به خانواده‌ها منتقل شود

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام فاطمیه و فرارسیدن سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) به امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و امت اسلامی بیان کرد: طبق آموزه های دینی حضرت فاطمه زهرا تنها یک شخص نیست بلکه یک جریان است؛ یک منظومه فکری است و به مثابه یک نظام تربیتی است؛ با خواندن تاریخ متوجه می‌شویم آن کسی که صراط و حضرت علی(ع) را حفظ کرد فاطمه زهرا(س) است.

وی افزود: فاطمه زهرا یک مکتب است و این مکتب سعادت بخش است و نرم افزار مدیریتی تمام مدیران الهی از بدو خلقت، انبیا، اولیا، اوصیا و ائمه اطهار(ع)، مکتب فاطمی است.

وی با اشاره به روایت امام صادق بیان کرد: نبوت هیچ پیامبری رقم نمی خورد مگر اینکه اقرار به فضایل صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) به عنوان رسالت و ماموریت همه انبیا باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت مکتب فاطمی برای امام زمان(عج) نیز الگو و اسوه است ادامه داد: معرفت و شناخت نسبت به فضایل و محبت فاطمه زهرا(س) بر کسی پوشیده نیست و باید به آن اقرار کرد.

خطیب جمعه اهواز ادامه داد: رکن اساسی خانواده زن است لذا تبیین مسایل مهم دینی باید به خانواده‌ها منتقل شود زیرا دشمن برای فروپاشی نظام خانواده سرمایه گذاری کرده است.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی، با اشاره به مقوله سواد آموزی نیز بیان کرد: جامعه‌ای که علم به معنای واقعی نداشته باشد مسیر پیشرفت برای آن میسر نمی شود؛ علم آموزی و سواد، جزء جدایی ناپذیر پیشرفت محسوب می شود که باید به آن اهتمام ورزیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز