تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: قداست زن در جامعه باید حفظ و صیانت شود

امروز همه ما در قبال اسلام، اهل بیت، نظام اسلامی مسئول هستیم
کد خبر: ۵۴۳۴۰

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: قداست زن در جامعه باید حفظ و صیانت شود

به نقل از تسنیم؛ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قداست زن در جامعه باید حفظ و صیانت شود و نباید بانوان ابزار بی‌بند و باری دیگران شوند در این راستا نیاز است الگوهای عمیق اسلامی ترویج شود.

 آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر امروز در دیدار با معلمان قرآنی در مدرسه حاج کاظمی شهرستان اراک با اشاره به پیوند آموزش و پرورش و خانواده اظهار داشت: آموزش و پرورش و خانواده نقش کلیدی در امر تعلیم و تربیت فرزندان دارند به طوری که با پیوند این دو کانون می‌توان یک کارخانه بزرگ انسان‌سازی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دو دهه نخست زندگی افراد جزو دوران مهم و ارزشمند به شمار می‌رود، افزود: نحوه شکل‌گیری شخصیت افراد در دو دهه ابتدایی زندگی آنهاست و در ادامه زندگی سبب موفقیت افراد در طول زندگی آنها می‌شود هرچند فضای مجازی تاثیر بسیاری در دوران شکل‌گیری شخصیت فرد دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، شیوع کرونا و حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی را از مهم‌ترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی، اغتشاشات و بی‌حجابی در کشور برشمرد و تصریح کرد: بیماری کرونا سبب شد رشد کودکان و نوجوانان ما در فضای مجازی شکل گیرد و از فضای تربیتی حضوری دور شوند همچنین کشورهای غربی در چارچوب بازی‌ها و برنامه‌ها، رفتار کودکان و نوجوانان ما را به سمت خشونت سوق می‌دهند و این برنامه‌ها دوری از کانون خانواده را برای کودکان به دنبال دارد.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: یکی از ضروری‌ترین اقدامات در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایستادگی در برابر توطئه دشمنان، مراقبت از فضای مجازی و دشمن شناسی است که در این زمینه باید مساجد و رسانه‌ها به خوبی عمل کنند و اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه ما در قبال اسلام، اهل بیت، نظام اسلامی مسئول هستیم، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در اسلام برای صیانت از مقام زن و خانواده و تضمین کننده وقار و شخصیت بانوان در جامعه است بنابراین قداست زن در جامعه باید حفظ و صیانت شود و نباید بانوان ابزار بی‌بند و باری دیگران شوند در این راستا نیاز است الگوهای عمیق اسلامی ترویج شود

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز