تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

علی‌اف خواستار تحقیقات درباره اقدام مسلحانه در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شد

صبح امروز (جمعه هفتم بهمن‌ماه) حمله مسلحانه‌ای به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به وقوع پیوست.
کد خبر: ۵۶۳۹۱

علی‌اف خواستار تحقیقات درباره اقدام مسلحانه در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ الهام‌ علی‌اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان خواستار تحقیقات درباره حادثه تیراندازی صبح امروز(جمعه) که وی آن را «حمله تروریستی» به سفارت این کشور در تهران خواند، شد و از ایران خواست تا افراد مسئول را مجازات کند.

 صبح امروز (جمعه هفتم بهمن‌ماه) حمله مسلحانه‌ای به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به وقوع پیوست.

رییس جمهور جمهوری آذربایجان در بیانیه خود ، پیش از انجام تحقیقات و روشن شدن ماهیت این حادثه ، این اقدام را «تروریستی» خواند و خواستار مجازات افراد مسئول در آن شد.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای نوشت: یک فرد مسلح به اسلحه کلاشینکف به پست امنیتی سفارت حمله کرد و مسئول نگهبانی سفارت در این حمله جان باخت. دو محافظ دیگر این سفارت هم در جریان این حمله زخمی شدند که وضعیت آنها رضایتخش است.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: جزییات این حمله در حال حاضر در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی در این خصوص به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
آیهان حاجی زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در مصاحبه با شبکه خبری تی آر تی ترکیه، مدعی شد:معتقدیم که مسئولیت این حمله و حفاظت از سفارت، متوجه ایران است.

این سخنگو همچنین از تخلیه سفارت و انتقال کارکنان سفارت به جمهوری آذربایجان خبر داد

علی‌اف در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «من اقدام تروریستی امروز علیه سفارت ما در تهران را به شدت محکوم می‌کنم. من به خانواده و بستگان ستوان ارشد عسکروف اورخان رضوان اوغلو که در جریان این حمله و در حین اطمینان از امنیت سفارت و کارمندان آن کشته شد را تسلیت می‌گویم.»

وی افزود: «ما خواستار رسیدگی سریع به اقدام تروریستی و مجازات تروریست‌ها هستیم. حمله تروریستی به نمایندگانی‌های دیپلماتیک غیرقابل قبول است.»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت و نیز دولت و ملت جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون در حال بازجویی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.

کنعانی گفت: نتیجه بررسی‌های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذیربط، حاکی از انگیزه های شخصی در ورای این اقدام است، بنابراین با توجه به‌ ورود فوری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط انتظامی، امنیتی و قضائی، توصیه می‌شود رسانه‌ها از انتشار اخبار غیرموثق و گمانه زنی‌ها در این رابطه اجتناب کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد، اطلاعات دقیقتر در این خصوص با تکمیل روند بررسی ها منتشر خواهد شد

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز