تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

استاندار تهران: مهمترین مسئولیت فرمانداران رسیدگی به امور مردم است

بیشترین زمان مدیران شهرستان ها در این جلسات سپری می شود که باید با ادغام و کاهش تعداد آنها، زمان کافی برای رسیدگی به امور جاری را نیز فراهم ساخت.
کد خبر: ۵۶۴۸۶

استاندار تهران: مهمترین مسئولیت فرمانداران رسیدگی به امور مردم است

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ استاندار تهران گفت: تعدد زیاد جلسات بیشترین زمان فرمانداران و مدیران را می گیرد که باید با اصلاح این روند، مهمترین مسئولیت و بیشترین زمان را صرف رسیدگی به امور مردم کرد.

 علیرضا فخاری روز شنبه در دومین نشست معاونان استاندار، مدیران ستادی، فرمانداری و بخشداران استان تهران در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری که با حضور وزیر کشور برگزار شد، افزود: فرمانداری های شهرستان های استان تهران با مشکلات و مسائل متعددی مواجه هستند که حل بخشی از آنها مستلزم تفویض اختیارات به فرمانداران است.

وی با اشاره به تعدد جلسات مختلف در سطح فرمانداری ها، یادآورشد: بیشترین زمان مدیران شهرستان ها در این جلسات سپری می شود که باید با ادغام و کاهش تعداد آنها، زمان کافی برای رسیدگی به امور جاری را نیز فراهم ساخت.

فخاری به گلایه برخی از فرمانداران از دستگاه های نظارتی اشاره کرد و اظهار داشت: گاه با وجود مصوبات و ابلاغیه های مختلف، درگیری با دستگاه های نظارتی بسیار زمان بر و انرژی بر است و از همین رو باید نسبت به مدیریت این مساله و کاهش تعداد چالش ها در این میان برنامه ریزی و اقدام کرد.

استاندار تهران خواستار اصلاح برخی رویه ها در اجرای آئین نامه ها و برنامه ریزی های انجام شده برای سطح شهرستان ها شد و انجام این اصلاحات را مانع از مواجهه شدن با دستگاه های نظارتی و ایراد مشکلات قانونی برشمرد.

در این مراسم فرمانداران شهرستان های ۱۶ گانه استان تهران در حضور سردار وحیدی وزیر کشور، به بیان مشکلات محدوده جغرافیایی تحت مدیریت خود پرداختند و خواستار کمک مدیران استانی و ملی برای رفع مشکلات شدند.

مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، لزوم مدیریت جمعیت مهاجر ایرانی و غیر ایرانی، افزایش سرانه های مورد نیاز متناسب با افزایش جمعیت یا مهاجرت افراد، افزایش اختیارات استانداری و فرمانداری ها در مدیریت و تصمیم گیری برای برخی مسائل شهرستانی، افزایش سهمیه آرد نانوایی ها، اصلاح و افزایش ساختار اداری دستگاه ها متناسب با جمعیت هر شهرستان عمده مسائل مطرح شده از سوی فرمانداران و تعدادی از بخشداران شهرستان های استان تهران بود.

استان تهران ۱۶ شهرستان دارد که چهار مورد از آنها دارای فرمانداری ویژه هستند و در مجموع بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت در این استان بدون احتساب مهاجران اتباع در آن سکونت دارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز