تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کره جنوبی:

آمادگی مقابله با هرگونه حمله را داریم

ارتش کره جنوبی برای مقابله با حمله احتمالی همسایه شمالی خود به حالت آماده باش کامل درآمده است.
کد خبر: ۵۷۱
اخبار معاصر:  آماده باش کامل ارتش کره جنوبی امروز ساعاتی قبل از آنکه زمان اولتیماتوم کره شمالی برای توقف فعالیت بلندگوهای تبلیغاتی همسایه جنوبی پایان یابد، اعلام گردید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این در حالیست که دفترریاست جمهوری کره جنوبی از توافق پیونگ یانگ و سئول برای گفتگو بمنظور جلوگیری از زور آزمایی نظامی خبر داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد نمایندگان دو کشور در روستای مرزی «پانمونجون» دیدار خواهند کرد.

در همین حال کره شمالی اعلام کرد با پایان یافتن مهلت مقرر و به دستور کیم جونگ اون ارتش این کشور نیز به حالت وضعیت جنگی و کاملا مسلح در آمده است.

وزارت امور خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که اجتناب از وقوع جنگ خیلی سخت است.

در همین رابطه سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: «ما آماده ایم به هر اقدام تحریک آمیز کره شمالی به شدت پاسخ دهیم.»

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی ارتش کره شمالی یگان‌های توپخانه خود را برای انجام حمله به کره جنوبی آماده کرده است.

براساس گزارش این خبرگزاری هشت فروند جنگنده کره جنوبی و امریکا پروازهایی را در مناطق مرزی برای هشدار دادن به کره شمالی انجام ‌داده‌اند.

کره جنوبی هفته گذشته پس از یک وقفه 11 ساله پخش پیام‌های تبلیغاتی خود را در مرز دو کره آغاز کرد. این تصمیم پس از انفجار مین هنگام گشت زنی سربازان کره جنوبی در منطقه غیرنظامی مرزی دو کشور روی داد و در آن دو سرباز کره جنوبی به شدت مجروح شدند. سئول، پیونگ یانگ را مسئول این انفجار خوانده است، اتهامی که پیونگ یانگ آن را رد می‌کند.

در حالی که جنگ در شبه جزیره کره در سال‌های 1950 تا 1953 بدون پیمان صلح رسمی و تنها با آتش بس به پایان رسید، دو کره در 65 سال اخیر در وضعیت جنگ بوده‌اند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز