تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷

بایدن:ماهیت اشیا ساقط شده را نمی‌دانیم/بخشی از عملیات بالون جاسوسی چین نبودند

ما هنوز نمی‌دانیم این سه شی دقیقاً چه بوده‌اند، اما هیچ چیز مدرکی فعلاً نشان نمی‌دهد که آنها به برنامه بالون جاسوسی چین مرتبط بوده‌اند یا بالون های جاسوسی کشور دیگری بوده‌اند.
کد خبر: ۵۷۹۶۱

بایدن:ماهیت اشیا ساقط شده را نمی‌دانیم/بخشی از عملیات بالون جاسوسی چین نبودند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه ماهیت دقیق سه شئی هوایی را که هفته گذشته بر فراز آمریکای شمالی ساقط شدند، دقیقا نمی دانیم اعلام کرد که این اشیاء بخشی از عملیات بالون جاسوسی چین با استفاده از بالون نیستند.

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی گفت که واشنگتن هیچ مدرکی ندارد که سه شیء ساقط شده در حریم هوایی آمریکای شمالی با برنامه بالون جاسوسی چین مرتبط بوده و احتمالاً از سوی نهادهای خصوصی باشد.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ما هنوز نمی‌دانیم این سه شی دقیقاً چه بوده‌اند، اما هیچ چیز مدرکی فعلاً نشان نمی‌دهد که آنها به برنامه بالون جاسوسی چین مرتبط بوده‌اند یا بالون های جاسوسی کشور دیگری بوده‌اند.

بایدن ادامه داد:"ارزیابی فعلی جامعه اطلاعاتی این است که سه شی هدف قرار گرفته بر فراز آمریکا به احتمال زیاد بالون های متعلق به شرکت‌های خصوصی، موسسات تفریحی یا تحقیقاتی بوده اند که فعالیت آنها مطالعه آب و هوا یا انجام سایر تحقیقات علمی بوده است."

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز