تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

وزیر کشور وارد سیستان و بلوچستان شد

جشنواره طلایه داران خلیج فارس وسواحل مکران ،با حضور شرکت کنندگانی از 23 استان کشور در بندر چابهار در حال برگزاری است .
کد خبر: ۵۸۲۶۰

وزیر کشور وارد سیستان و بلوچستان شد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ احمد وحیدی؛ وزیر کشور عصر دوشنبه جهت شرکت در جشنواره طلایه داران سواحل مکران و پیگیری طرح های توسعه سواحل مکران از طریق فرودگاه بین‌المللی کنارک وارد سیستان و بلوچستان شد.

جشنواره طلایه داران خلیج فارس وسواحل مکران ،با حضور شرکت کنندگانی از 23 استان کشور در بندر چابهار در حال برگزاری است .

این جشنواره با هدف معرفی توانمندیهای گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی، موسیقی، سوغات و آداب رسوم مردم سیستان و بلوچستان ،با حضور پرشور مردم استان ونمایندگانی از داخل وخارج کشور در چابهار برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گفت: جشنواره طلایه داران خلیج فارس در سواحل مکران در محل پارک 100 هکتاری بهاران دریابزرگ با 218 غرفه از 21 استان کشور و با شرکت بیش از سه هزار نفر آغاز شده و تا دوم اسفندماه ادامه دارد.

جلال زایی افزود: در این نمایشگاه که در فضای باز و در همجوار آب های اقیانوسی برپا شده است برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هنری توسط هنرمندان ایران زمین اجرا می شود.

وی گفت: در این جشنواره هنر دست زنان بلوچ از جمله سوزن دوزی، سکه دوزی، سفال، انواع صنایع دستی ساخته شده از داز(نخل وحشی) به نمایش گذاشته شده است .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان افزود: بانوان می توانند در این جشنواره علاوه بر معرفی آثار این خطه از ایران اسلامی، بازار فروش را برای این محصولات پیدا کنند.

جلال زایی افزود: در این جشنواره 30 سیاه چادر توسط روستاییان و عشایر از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان برپا شده و با پخت نان و شیرینی محلی وسوغات از بازدید کنندگان پذیرایی و استقبال می کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز