تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

زلنسکی فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین را اخراج کرد

تا کنون هیچ دلیلی برای اخراج این فرمانده ارشد ارتش اوکراین ارائه نشده است و ارتش اوکراین نیز توضیحی در این ارتباط اعلام نکرده است.
کد خبر: ۵۸۸۱۷

به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری مهر،  زلنسکی فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین را به صورت ناگهانی از مقام خود برکنار کرد.

«ادوارد موسکالف»، فرمانده عملیات نیروهای مشترک اوکراین (JFO) در جنگ از سمت خود به صورت ناگهانی برکنار شد.

برکناری این مقام ارشد نظامی اوکراین به دستور «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین صورت گرفته و فرمان مربوطه در وب سایت دفتر رئیس جمهوری اوکراین منتشر شده است.

تا کنون هیچ دلیلی برای اخراج این فرمانده ارشد ارتش اوکراین ارائه نشده است و ارتش اوکراین نیز توضیحی در این ارتباط اعلام نکرده است.

موسکالف در ماه مارس سال گذشته یعنی حدود ۱۰ ماه پیش و در همان ماه‌های آغازین جنگ اوکراین از معاونت فرماندهی ارتش به ریاست نیروهای مشترک ارتقا یافته بود.

پیش از این سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین مدعی شده بود که این کشور آمادگی مقابله با هر گونه حمله روسیه را در آستانه یک سالگی جنگ اوکراین را دارد. «یوری ایگنات» سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین هفته گذشته مدعی شده بود که ارتش کی یف آماده است تا به اقدامات تحریک آمیز روسیه در سالگرد جنگ پاسخ دهد.

این مقام ارتش اوکراین در ادامه تاکید کرد که اگر نیروهای روسیه در روزهای ۲۳، ۲۴ یا ۲۵ فوریه به نوعی اقدامات تحریک‌آمیز را در پیش بگیرد، نیروی هوایی اوکراین ۲۴ ساعته در حالت آماده باش است. ایگنات در این باره افزود: وظیفه ما این است که همواره آماده باشیم.

دو ماه پیش نیز، گروه هکری RaHDit وابسته به روسیه با انتشار تصاویری، اطلاعات و مشخصات ۷۰ افسر و سرباز «نیروهای سایبری» ارتش اوکراین را منتشر کرد. به گفته این گروه هکری، این نخستین بخش از اطلاعات مربوط به هکرهای اوکراین و ارتش آی‌ای اوکراین است که شامل ۷۵۹ نفر هستند. پس از این حمله سایبری، ارتش اوکراین در چند نوبت دیگر نیز متحمل حملات هکری و سایبری مشابه شده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز