تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
مدیرکل مخابرات منطقه البرز:

امکان دریافت اینترنت پرسرعت در دسترس شهروندان البرز قرار گرفت

مدیرکل مخابرات منطقه البرز با اشاره به اینکه ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبر نوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.
کد خبر: ۵۹۰۱۳

امکان دریافت اینترنت پرسرعت در دسترس شهروندان البرز قرار گرفت

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,عبدالله بیان روز چهارشنبه اظهار داشت: اکنون بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی و تجاری استان تحت پوشش فیبر نوری ( ftth ) است و در حال حاضر نیز آماده واگذاری تعداد زیادی انشعاب در استان البرز هستیم.

وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.

بیان اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از پنج هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان البرز ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

بیان خاطرنشان کرد: اکنون یک میلیون و ۱۰۷ هزار شماره تلفن ثابت دراستان دایر است که بیش از ۹ هزار شماره در سال جاری به مشترکان واگذار شده است .

وی اظهار داشت: در حوزه اینترنت «ای دی اس ال » نیز در سال جاری ۱۲ هزار و ۱۹۹ مشترک جدید به این حوزه متصل شدند که اکنون این آمار به حدود ۲۰۵ هزار مشترک رسیده است.

وی در خصوص آمار دایری « vdsl» در البرز نیز اظهار کرد: اکنون حدود پنج هزار شماره در مخابرات این استان در این حوزه فعال است.

مدیر مخابرات منطقه البرز یادآور شد: استان البرز در شاخص فناوری اطلاعات نیز به لحاظ تلاش های صورت گرفته جزو استانهای برتر کشور است.

وی همچنین به سایر خدمات مخابرات استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۰۵ دفتر پیشخوان و مراکز مخابراتی در این استان خدمات مختلف به مردم ارائه می دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز