تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

البرز/طرح آبرسانی به ۳۹ روستای طالقان کلید خورد

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز اعلام کرد: طرح مطالعاتی آبرسانی به ۳۹ روستای تابعه شهرستان طالقان این استان به اتمام رسید و عملیات اجرایی تامین آب برخی از این روستاها نیز آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۰۸۵

البرز/طرح آبرسانی به ۳۹ روستای طالقان کلید خورد

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,حمیدرضا نامداری گفت: از مجموع حدود ۸۲ روستای شهرستان طالقان ۳۹ روستای آنها نیاز به بازسازی و تامین آب آشامیدنی دارند که اکنون با اجرای طرح مطالعاتی، زمینه آبرسانی به این روستاها فراهم شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح مطالعاتی، وضعیت موجود شبکه های توزیع آب و منابع تامین، تهیه نقشه و تهیه مدل هیدرولیکی، ارایه راهکار و طرح پیشنهادی، تعیین نیاز آبی و پهنه بندی روستاها برای احداث مخازن و ایستگاه های پمپاژ و اجرای شبکه های توزیع آب لحاظ شده است.

نامداری هزینه طرح مطالعاتی تامین آب این روستاها را حدود سه میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: اکنون حفر چاه فلمن در حسنجون و سید آباد، جابه جایی خط انتقال آب رسوتای گلینک ، اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال شهرک طالقان به روستاهای خسبان و فشندک، نصب شیرآلات و آبگیری مخازن جدید روستای زیدشت و آرتون ، تکمیل و اصلاح شبکه آب روستای وشته به طول یک هزار و ۵۰۰ متر، اصلاح و مرمت ۱۸ کیلومتر خطوط انتقال آب و زون بندی تمام مناطق روستایی طالقان آغاز شده است.

مدیرعامل آبفا البرز افزود: اکنون از مجموع ۸۲ روستای طالقان تامین آب بخشی از آنها توسط آبرسانی های خصوصی انجام می شود که درصدد الحاق این آبرسانی ها به شرکت آبفا هستیم.

شهرستان طالقان با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز