تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

البرز رتبه نخست جشنواره ملی تئاتر درسی را کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: این استان رتبه نخست دومین جشنواره ملی تئاتر درسی را به میزبانی میناب در استان هرمزگان کسب کرد.
کد خبر: ۶۲۸۴۷

البرز رتبه نخست جشنواره ملی تئاتر درسی را کسب کرد

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,"علی حجرگشت" روز سه شنبه با اشاره به اینکه البرز ۵۰۰ اثر را به دبیرخانه تئاتر درسی کشور ارسال کرد، افزود: استان البرز در این جشنواره ۹ عنوان کشوری را به خود اختصاص داد.
وی خاطرنشان کرد: استان البرز در مرحله نهایی دومین جشنواره ملی تئاتر درسی، با ۵۷ اثر برگزیده و با اختلاف زیاد رتبه اول را در تولید آثار کیفی و برگزیده تئاتردرسی از آن خود کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه این آثار در هفته تئاتر درسی در مدارس و کانونهای فرهنگی تربیتی به روی صحنه می رود، عنوان کرد: در این جشنواره استان های هرمزگان با ۲۱ اثر، خوزستان و فارس با ۱۷ اثر، تهران و سمنان با ۱۰ اثر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
حجرگشت تصریح کرد: جشنواره ملی تئاتر درسی به علت مطابقت بسیار با اهداف ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی از جشنواره تئاتر درسی به عنوان جریانی پویا و فعال در حوزه آموزش و پرورش نام برد و یادآورشد: این رخداد هنری موجب شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان و تلفیق مفاهیم آموزشی با درس هنر می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این جشنواره فرصت خوبی است تا آموزگاران و دانش آموزان از طریق اجرای تئاتر تک نفره بتوانند محتوا و موضوعات درس را در قالب هنر به دیگران انتقال دهند.
وی اضافه کرد: آموزگاران از طریق استعدادیابی دانش آموزان هنرمند محتوای یکی از درس های مورد علاقه خود را در قالب تئاتر یک نفره با بازی دانش آموز تمرین، ضبط و به دبیرخانه ارسال کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز