تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
همچنان ادامه دارد؛

سیر نزولی ارزش سهام در بازارهای جهانی

به دنبال نگرانی‌های فزاینده دربارۀ کاهش رشد اقتصادی جهان و کاهش ارزش يوان چین در برابر دلار، شاخص سهام در بازارهاي امريکا، اروپا و آسيا در هفته اخیر سیر نزولی داشته است.
کد خبر: ۶۲۹
اخبار معاصر: بعد از کاهش ارزش سهام در نیویورک، شاخص سهام کل توکیو دوشنبه (2 شهریور) 4.61 درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص سهام سئول 1.88 درصد و سهام سیدنی 4.09  درصد افت ارزش داشته است.

شاخص سهام نيکي ژاپن (Nikkei 225) که روز جمعه نزدیک به سه درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید، با 473.70 واحد کاهش به 18962.13 واحد تنزل یافته است.

شاخص سهام تاپیکس (Topix) توکیو نیز 2.67 درصد کاهش داشته و به 1531.36  رسیده است.

شاخص سهام شانگهاي چين (SSE) در اولین معاملات امروز 8.19 درصد کاهش داشته است و بورس هنگ کنگ (SEHK) که متشکل از شرکت‌هايي است که در قالب بازارهاي اوراق بهادار و بازارهاي اشتقاقي فعاليت مي‌کنند، با افت 3.91 درصدی مواجه بوده است.

در بازارهای امریکا، در بدترین دوره در تقریباً چهار سال اخیر، شاخص سهام صنعتي داو جونز که يک شاخص اقتصادي بازار آزاد است و از 30 سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک تشکیل می‌شود، با افت 3.12 درصدي به 16459.75 واحد رسيد.

همچنین شاخص سهام Standard & Poor 500 در آخرين تغييرات با افت 3.19 درصدی به 1970.89 کاهش یافته است؛ شاخص S&P500، شاخص بازاري است كه 500 شركت برتر امريكا كه براي حفظ اقتصاد اين كشور ضروري تلقي مي شوند، در آن عضو هستند.

در بازارهاي اروپا نیز شاخص سهام FTSE 100 که بخشي از بازار بورس لندن (LSE) است، با افت 2.83 درصدي به 6187.65 واحد رسيد.

افزایش نگرانی دربارۀ چین و اقتصاد جهانی، بازرگانان و دلالان را به سمت یِن سوق داده است که مامنی بی‌خطر در دوران آشفتگی و بی‌ثباتی به شمار می‌آید. گرایش دلالان به ین بر بازار سهام توکیو تاثیری منفی داشته و به سودآوری صادرکنندگان ژاپن لطمه وارد کرده است.

افت شاخص سهام در بازارهاي جهاني موجب شده است بهاي اونس طلا در روزهاي گذشته به دوران اوج خود بازگردد.

تقويت اونس طلا در هفتۀ گذشتۀ میلادی که با رشد 60 دلاري روبرو شد، جذابيت سهام‌هاي بين‌المللي را کاهش داده و سرمايه گذاران را به سمت خريد اين فلز ارزشمند سوق داده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز