تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: خلیج فارس نماد همبستگی ایرانیان است

استقبال فعالان رسانه‌ای از جشنواره مطبوعات و تلاش برای پوشش اخبار جشنواره خلیج فارس، نشان دهنده درک درست از این جایگاه حساس است.
کد خبر: ۶۲۹۹۲

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: خلیج فارس نماد همبستگی ایرانیان است

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خلیج فارس را نماد همبستگی ایرانیان دانست و گفت: گرامیداشت نام و پاسداشت تمامیت این عرصه آبی عامل پیوند غرور آفرین همه اقوام ایرانی است.

به گزارش ایرنا، فرشاد مهدی پور شامگاه چهارشنبه در آیین پایانی هشتمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های خلیج فارس افزود: تصویب سالروز اخراج استعمارگران از جزیره هرمز (دهم اردیبهشت) به عنوان روز ملی خلیج فارس توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تاکیدی بر هویت و ماهیت استعمارستیزی مردم ایران است.

مهدی پور اضافه کرد: ایران در مقاطعی از تاریخ، بخش‌هایی از خاکش را از دست داد ولی پس از انقلاب اسلامی اجازه نداد کسی کوچکترین چشم طمعی به آن داشته باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: معاونت مطبوعاتی ۲ رویکرد را در دستور کار قرار داده که یکی از آنها گسترش جشنواره‌های موضوعی مطبوعات و دیگری کمک به جریان سازی و تقویت جشنواره‌های رسانه‌ای است.

ماراتن ۲۹۰ اثر رسانه‌ای به نام خلیج فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این برنامه تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را حدود ۲۵۰ اثر از نزدیک به ۹۰ فعال رسانه‌ای اعلام کرد.

اسماعیل جهانگیری ادامه داد: جشنواره مطبوعات یکی از بخش‌های مهم و اصلی سیزدهمین جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس است.

وی از رسانه‌ها به عنوان پیشتازان جهاد تبیین نام برد و اضافه کرد: استقبال فعالان رسانه‌ای از جشنواره مطبوعات و تلاش برای پوشش اخبار جشنواره خلیج فارس، نشان دهنده درک درست از این جایگاه حساس است.

در پایان این آیین برگزیدگان جشنواره مطبوعات در بخش‌های مختلف معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز