تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°

۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
رئیس کمپانی هواپیماسازی روسیه:

100 فروند سوخو سوپرجت به ایران تحویل می‌دهیم

رئیس شرکت هواپیمایی SCAC روسیه اعلام کرده است که پس از لغو تحریم ها یکصد فروند سوخو سوپرجت-100 به ایران تحویل خواهد داد.
کد خبر: ۶۳۲۶
هواپیمای سوخواخبار معاصر: "اسپوتنیک نیوز" در صحبت های امروز گفت: دو طرف در خصوص تحویل هواپیماهای سوخو 100 به ایران گفت و گوهای فراوانی داشته اند.

ایلیا تاراسنکو گفت: با برداشته شدن تحریم ها، حدود 100 فروند از این هواپیما به ایران داده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پس از بررسی ظرفیت های صنعتی ایران و صدور گواهینامه لازم، این کشور می تواند فرآیند تولید جنگنده SSJ100
را در خاک خود ادامه دهد.


سوخو سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.
این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، قسمت های های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.

براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمام فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف 6 پرواز در روز فعالیت کند.

روسیه از هفت سال پیش به بهره برداری از این نوع هواپیما می پردازد و تا کنون سفارش ساخت 197 فروند سوخوسوپرجت-100 داده شده که 49 فروند ساخته و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت سوخو سازنده هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت -100 نیز اعلام کرد: می توانیم پس از لغو تحریم ها 100 فروند هواپیمای سوخو سوپر جت-100 به ایران تحویل دهیم.



انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز