تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱

راه‌اندازی برنامه کارآموزی برای پناه‌جویان از سوی مرسدس-بنز

شرکت مرسدس-بنز یک برنامه کارآموزی جدید برای پناه‌جویان در آلمان راه‌اندازی کرده که زبان آلمانی و کار را طی مدت ۱۴ هفته به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهد.
کد خبر: ۶۵۳۳
راه‌اندازی برنامه کارآموزی برای پناه‌جویان از سوی مرسدس-بنز
اخبار معاصر: هدف از این برنامه کارآموزی کمک به پناه‌جویان عادی و سیاسی است تا بتوانند به جمع نیروی کار آلمان بپیوندند؛ اما این برنامه بدین معنی نیست که این افراد در مرسدس-بنز مشغول کار خواهند شد.

این برنامه کارآموزی تلاشی مشترک از سوی شرکت دایملر و اداره کار فدرال دولت آلمان است. این برنامه هر روز ساعت ۶ صبح با ۳٫۵ ساعت کار در بخش‌هایی مانند تولید میله و لجستیک برگزار می‌شود. سپس ۳٫۵ ساعت دیگر کلاس‌های آموزش زبان برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان در گروه‌های ۱۰ نفره یاد بگیرند به زبان آلمانی مکالمه کنند. در این کلاس‌ها مهارت‌های مهمی به افراد یاد می‌دهند، از جمله نوشتن نامه‌های درخواست کار.

اخیراً آلمان پر از پناه‌جویان عادی و سیاسی شده است. بیشتر پناه‌جویان از منطقه جنگی سوریه آمده‌اند. با این حال، پناه‌جویانی که از سایر کشورهای آسیای مرکزی و آفریقایی مانند افغانستان، اریتره، گامبیا، نیجریه و پاکستان آمده‌اند نیز می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. افراد ۲۰ الی ۵۱ ساله می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

رئیس شورای عمومی کار دایملر، مایکل برچت، در این رابطه گفت: «بهترین راه برای ادغام افراد، به‌کارگیری آن‌ها در محل کار است. انجام کارها با همکاری یکدیگر باعث می‌شود همدیگر را درک کنند. به همین دلیل بسیار خوشحالیم که بسیاری از همکارانمان اظهار تمایل کرده‌اند که در این برنامه به عنوان مربی شرکت کنند». وی همچنین تأکید کرد شرکت‌کنندگان در این برنامه به هیچ وجه در حال رقابت با کارگران موقت اداره کار یا نیروی کار اصلی شرکت دایملر نیستند. این برنامه به هیچ‌کس آسیب نمی‌رساند.
راه‌اندازی برنامه کارآموزی برای پناه‌جویان از سوی مرسدس-بنز

هزینه ۶ هفته اول این برنامه توسط اداره کار فدرال تأمین می‌شود؛ اما هزینه ۸ هفته بعدی توسط دایملر تأمین می‌شود و این شرکت حداقل دستمزد استاندارد را به کارآموزان پرداخت می‌کند. اولین نمونه این برنامه در کارخانه اونترورخیم (Unterürkheim) در شهر اشتوتگارت آغاز شده و قرار است برنامه‌های مشابه بعدی در مکان‌های بیشتری برگزار شوند.
انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: فوت و فن
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز