تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

البرز/هشدار مدیریت بحران به کشاورزان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نسبت به ورود سامانه بارشی تندری همراه با تگرگ و احتمال خطر برای محصولات کشاورزی هشدار داد.
کد خبر: ۶۵۶۶۸

البرز/هشدار مدیریت بحران به کشاورزان

 

به گزارش معاصر , منوچهر غفاری افزود: رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط ریزش تگرگ از ویژگی های این سامانه تندری است که از روز دوشنبه ۱۵ خرداد در سطح استان البرز آغاز شده و تا روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه تمام استان البرز را در برمی گیرد، گفت: آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنر ها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا از جمله مخاطرات این سامانه است که باید مورد توجه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: محکم کردن سازه های موقت و سست، رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، عدم توقف و اسکان در بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی از دیگر توصیه در این زمینه به شمار می رود.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : تگرگ البرز هشدار
ارسال نظر

آخرین اخبار روز