تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

زنان متخصص و دارای تحصیلات بالا جذب صنعت نفت شدند

زنان متخصص صنعت نفت در کنار نقش‌آفرینی در خانواده قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری دارند که این قابلیت‌ها در مواردی مغفول مانده است و باید تلاش کنیم به فعل در آید.
کد خبر: ۶۹۲۷۴


معاصر- مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه زنان صنعت نفت با تحصیلات بالا و تخصص جذب شده‌اند، گفت: در این زمینه نسبت به سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها پیشرو هستیم و توانستیم در مقایسه با آمارهای جهانی رتبه قابل قبولی کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، خدیجه گودرزی امروز (دوشنبه ۱۶ مرداد) در نشست تخصصی ذخیره سازی گاز و تأمین سوخت زمستانی با بیان اینکه ۱۴ درصد شاغلان در شرکت ملی نفت بانوان هستند، افزود: با این حال سهم زنان متخصص نسبت به حضور زنان در صنعت نفت بالاتر است.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد بانوان همکار در صنعت نفت در مقطع دکترا هستند و این سهم در مقطع کارشناسی ارشد به ۱۲ درصد و در کارشناسی به ۱۶ درصد می‌رسد که نشان‌دهنده جذب بانوان با تحصیلات بالا و متخصص در صنعت نفت است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده تأکید کرد: در این زمینه نسبت به دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها پیشرو هستیم و حتی در مقایسه با آمارهای جهانی نیز رتبه قابل قبولی کسب کرده‌ایم.

گودرزی گفت: زنان متخصص صنعت نفت در کنار نقش‌آفرینی در خانواده قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری دارند که این قابلیت‌ها در مواردی مغفول مانده است و باید تلاش کنیم به فعل در آید.

وی با اشاره به اینکه این نشست‌ها بهانه‌ای برای به فعلیت رساندن این توانمندی‌هاست، افزود: شبکه راهبردی زنان متخصص صنعت نفت که این نشست‌ها را برگزار می‌کند به‌دنبال مواردی مانند تسهیل برقراری تعادل بین کار و زندگی، مقابله با تبعیض‌های فرهنگی برای بانوان در محیط کار، افزایش نقش زنان در جایگاه‌های مدیریتی و ایجاد ارتباط بین‌المللی برای رخ‌نمایی زنان متخصص صنعت نفت است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه این نشست دومین نشست از سلسله نشست‌های شبکه راهبردی زنان متخصص صنعت نفت است، گفت: باید تلاش کنیم چهره واقعی زن ایرانی، متخصص و مسلمان را به نمایش بگذاریم و پذیرای حضور پرافتخار زنان ایرانی هستیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز