تهران ° كمينه °  بیشینه °
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب

حکم رهبر معظم انقلاب به امام جمعه تبریز اهدا شد

حکم رهبر معظم انقلاب به امام جمعه تبریز اهدا شد
حکم نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل به واسطه مسئول دفتر رهبر انقلاب اهدا شد.
کد خبر: ۷۷۷۳۸

به گزارش معاصر، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب پس از سخنرانی در محل اقامه نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) تبریز، حکم نماینده‌ی جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز را به حجت‌الاسلام مطهّری‌ اصل اهدا کرد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، متولد ۱۳۴۱ در تبریز است. وی پس از شهادت سومین امام جمعه شهید تبریر و ششمین امام جمعه تبریز حضرت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی» از تیرماه ۱۴۰۳ به نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز منصوب شده است.

هفتمین امام جمعه تبریز فرزند مرحوم فرامرز از معتمدین و کسبه محله سیلاب تبریز و برادر شهید داود مطهری روحانی شهید شاخص آذربایجان شرقی است. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در شهر تبریز برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه تبریز شد و در حوزه‌های علمیه شهرهای مقدس قم و مشهد مشغول به تحصیل و تهذیب نفس شد.

وی در مدت تحصیل خود از محضر علمای اعلام تلمذ و به مدت ۱۵ سال از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۸ در درس خارج فقه مقام معظم رهبری شرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل تحصیلات خود را تا مقطع سطح چهار حوزوی گذرانده و به مدت ۱۰ سال به عنوان استاد مدارس علوم دینی، ۲۰ سال به عنوان استاد دانشگاه و هشت سال به عنوان امام جمعه موقت تبریز مشغول فعالیت بوده است.

علاوه بر آن حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل ۲۲ سال در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت بوده است و پنج سال نیز در این سازمان مسئولیت معاونت پژوهشی را عهده دار بوده است.

وی که از یاران دیرین شهید آیت الله آل هاشم است. از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۱ به مدت پنج سال مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی را بر عهده داشته است.

این روحانی تبریزی در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان روحانی بسیجی و از نیروهای لشکر عاشورا در جبهه های حق علیه باطل حضوری فعال داشت و با فرماندهان صاحب نام و اثرگذار هم رزم بوده و از مدافعان شهر سوسنگرد و آزاد سازی شهر بستان بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در منابر سخنرانی و روضه خوانی ائمه معصومین و امام جماعت مساجد مختلف در جای جای ایران اسلامی صرف کرده است.

انتهای پیام
منبع: Array
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز