تهران ° كمينه °  بیشینه °
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۴
نیک‌بین خبر داد

اولین جلسه کمیته دیوان محاسبات/ نقص مدرک برخی از کاندیداهای ریاست

اولین جلسه کمیته دیوان محاسبات/ نقص مدرک برخی از کاندیداهای ریاست
عضو کمیته دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاندیداهای نهایی ریاست و دادستانی دیوان محاسبات تا پایان هفته مشخص می‌شوند
کد خبر: ۷۷۸۰۸

به گزارش معاصر، جواد نیک بین با اشاره به اولین جلسه کمیته دیوان محاسبات محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس،َ یکی از وظایف کمیسیون برنامه و بودجه معرفی ۲ نامزد به عنوان رئیس دیوان محاسبات و ۲ نامزد به عنوان دادستان دیوان محاسبات به صحن علنی است تا نمایندگان مجلس یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

وی افزود: همچنین براساس آیین‌نامه مجلس،‌ برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر، سابقه خدمت در مقام‌های مدیریتی موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنان و حداقل ۲۰ سال سابقه کار از شرایط احراز کرسی ریاست و دادستانی دیوان محاسبات است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: در اولین جلسه کمیته دیوان محاسبات مقرر شد که شروط مندرج در آیین نامه داخلی مجلس ملاک بررسی کاندیداهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات باشد. براساس بررسی‌های اولیه برخی از کاندیداها نقص مدرک دارند که این موارد به کاندیداها اعلام شده تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.

نیک‌بین افزود: همچنین از داوطلبان برای حضور در کمیته و مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد و در نهایت ۴ نفر برای هر پست به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی می‌شود؛ احتمالا این روند تا فردا به طول می انجامد و بعد کمیسیون برنامه دو کاندیدا برای ریاست و دو کاندیدا برای دادستانی دیوان محاسبات به صحن علنی معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز