تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز خبر داد:

پلمب یک مرکز مامایی به‌علت انجام سقط جنین غیرقانونی

اخیراً فعالیت غیرقانونی 3مرکز به تعزیرات البرز گزارش داده شد که یکی از این مراکز در قالب اکیپی مشترک و نامحسوس مورد سرکشی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۰۱۱
پلمب یک مرکز مامایی به‌علت انجام سقط جنین غیرقانونیاخبار معاصر:  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از پلمب یک مرکز مامایی در کرج به‌علت انجام سقط جنین غیرقانونی و یک عطاری خبر داد.

علی‌اکبر مختاری با اشاره به فعالیت غیرمجاز یک مرکز مامایی در استان البرز اظهار داشت: اخیراً گزارشات مردمی که به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز مربوط می‌شود، مبنی بر فعالیت خلاف قانون برخی واحدها به اداره‌کل تعزیرات حکومتی البرز ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مسائلی مانند سقط جنین و دخالت در امور زنان و زایمان توسط این واحدها انجام می‌شود، افزود: برخی از موارد این موضوعات در صلاحیت مجموعه تعزیرات حکومتی و برخی دیگر به دادگاه انقلاب مربوط می‌شود و تعزیرات حکومتی استان در مواردی که به آن مربوط می‌شود، ورود پیدا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اشاره به اینکه در این زمینه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ قضایی نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: اخیراً فعالیت غیرقانونی 3مرکز به تعزیرات البرز گزارش داده شد که یکی از این مراکز در قالب اکیپی مشترک و نامحسوس مورد سرکشی قرار گرفت.

وی در مورد این مؤسسه پزشکی و فعالیت‌های غیرمجاز آن، گفت: روز گذشته مأموران بازرسی تعزیرات در حین انجام رفتار غیرقانونی ورود و با متخلفان برخورد کردند.

مختاری خاطرنشان کرد: رسیدگی و برخورد با 2 مرکز غیرمجاز باقی‌مانده نیز در روز‌های آینده در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت غیرمجاز یک واحد عطاری نیز بیان کرد: مسائل و تخلفات پزشکی این واحد به مراجع قضایی واگذار می‌شود اما فروش دارو به‌سبب تأسیس مؤسسه پزشکی غیرمجاز مربوط به تعزیرات حکومتی است که در این راستا تعطیلی و ضبط تمامی ملزومات به‌نفع دولت را به‌همراه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز اظهار داشت: مجازات این واحدها، تعطیلی بلافاصله و دائمی و نیز ضبط تمام ملزومات به‌نفع دولت است. در صورتی که دخالت در امور پزشکی داشته باشند، موارد لازم  به دادگستری ارجاع شده و در صورت اثبات از 6 ماه تا 3 سال زندان به‌دنبال دارد و در حال حاضر این پرونده‌ها در کمیسیون ماده 11 در حال بررسی است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز