تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°

۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

بوکوحرام 56 نفر را در نیجریه به قتل رساند

پیکارجویان تکفیری بوکوحرام 56 روستایی را در منطقه‌ای دورافتاده در ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه به قتل رساندند.
کد خبر: ۹۶۶
اخبار معاصر: کاشیما شتیما، فرماندار ایالت بورنو یکشنبه در دیدار با والدین 219 دختری که پارسال در شهرِ چیبوک از سوی بوکوحرام  دزدیده شدند، حمله پیکارجویان تکفیری را به روستای «بانو» تایید کرد.

    شتیما گفت: «(پیکارجویان بوکوحرام) همین دیروز 56 نفر را در روستای بانو در انگانزای، از مناطق دولتِ محلیِ (ایالت بورنو) کشتند. اکنون که با شما صحبت می‌کنم، جنازه‌های آنها هنوز در کوچه پس کوچه‌های این روستا روی زمین افتاده چرا که تقریبا همه مجبور شدند برای نجات جان خود از این روستا فرار کنند.»

با این وجود، فرماندار ایالت بورنو جزئیات بیشتری از این حادثه بیان نکرد.

در عین حال، به گفته افرادی که از روستای بانو گریختند تروریست‌های تکفیری شامگاه جمعه به این روستا حمله کردند.

    یکی از روستاییان گفت: «ما شب را در بیشه‌زار گذراندیم و صبح روز بعد به روستا بازگشتیم و دیدیم جنازه‌ها روی زمین افتاده‌اند.»

گروه بوکوحرام که نام آن به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است، هدف خود را سرنگونی دولت نیجریه اعلام کرده است.

بوکوحرام آوریلِ 2014، 276 دختر را از مدرسه‌ای در شهرِ چیبوکِ ایالت بورنو ربود. بر پایه گزارش‌ها، 57 دختر توانستند فرار کنند اما 219 تن دیگر همچنان در جنگل سامبیسا در بورنو اسیرِ بوکوحرام هستند.

این گروه از سال ۲۰۰۹ تاکنون مسئولیت تعدادی از حملات مسلحانه و بمب‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف نیجریه را به عهده گرفته است؛ به گزارش سازمان عفو بین‌الملل تا کنون 17 هزار نفر در این حملات کشته شده‌اند.

ناآرامی نیجریه به کشورهای همسایه‌اش همچون چاد، کامرون و نیجر نیز سرایت کرده است و آنها نیز در ماه‌های اخیر با بوکوحرام درگیر بوده‌اند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز