تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

آتش سوزی در کارگاه شارژ سیلندر گاز مایع

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ٠٩:۴٨ دقیقه صبح امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه نگهداری و شارژ سیلندرهای مایع اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان به محل اعزام شدند.
کد خبر: ۱۳۱۳۰
سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: امروز صبح امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه نگهداری و شارژ سیلندرهای مایع به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه آتش نشانی به محل واقع در خیابان کارگر جنوبی پایین تر از میدان رازی اعزام شدند. 

وی ادامه داد: آتش نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند که این حادثه در یک ساختمان دوطبقه که در همکف آن یک مغازه ٢۵ متری شارژ و نگهداری سیلندر های گاز مایع بود رخ داده است. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: حدود ٢٠ تا ٢۵ سیلندر گاز مایع ١١ کیلویی و حدود هفت یا هشت سیلندر ۵٠ کیلویی در آن نگهداری می شد. 
ملکی ادامه داد: زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند تعدادی از این سیلندر ها کاملا شعله ور بود و آتش به درب و دیوار های این محل سرایت کرده بود و در آستانه سرایت به سایر سیلندر ها بود و بیم اینکه از شدت حرارت و آتش، انفجاری هم رخ دهد وجود داشت. 

وی گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که فردی در طبقه بالا ساکن نیست. آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش، سیلندر هایی که درگیر حریق نشدند را تخلیه کردند و از گسترش حریقی که می توانست موجب انجار سیلندر ها شود جلوگیری کردند. 

ملکی افزود: در این حادثه دو نفر که  مشغول کار در محل بودند دچار سوختگی از ناحیه سر و صورت شده بودند که به عوامل اورژانس تحویل داده شدند. 

ملکی با اشاره به حوادثی که طی مدت اخیر در کارگاه های شارژ و نگهداری سیلندر رخ داده است گفت: در این مغازه چند خاموش کننده  مشاهده شد اما افراد حاضر در محل حتی فرصت استفاده از این خاموش کننده ها را هم نداشتند. در گذشته هم شاهد موارد اینچنینی بودیم، اینگونه مشاغل پرخطر باید به خارج از بافت مسکونی منتقل شوند اگر فقط دو یا سه عدد از این سیلندرها منفجر می شد می توانست تلفات جانی یا تخریب بسیاری برجای بگذارد.

وی در پایان افزود: باید نظارت دقیق تری به اینگونه مشاغل باشد و برای این مشاغل در خارج از بافت مسکونی فضایی اختصاص داده شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز