تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

نخستین پارک ترافیک غرب پایتخت افتتاح می‌شود

شهردار منطقه 9 از افتتاح نخستین پارک ترافیک منطقه در راستای ترویج فرهنگ خط سفید خبر داد و گفت: به زودی و در آستانه سال تحصیلی 94 این مجموعه آموزشی ویژه کودکان و دانش آموزان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۳۹۸
اخبار معاصر: سیدعلیرضا حسینی با اشاره به افتتاح نخستین پارک ترافیک منطقه گفت: با توجه به جایگاه آموزش و در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک، این شهرداری احداث پارک ترافیک برای آشنایی خردسالان، کودکان و دانش آموزان با ضوابط، قوانین و علائم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار داد.
او به آموزش و یادگیری علائم راهنمایی و رانندگی در سنین کودکی تأکید کرد و گفت: این مجموعه با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی ترافیکی راه اندازی می شود تا آنها در سنین پایین بتوانند با قوانین راهنمایی و رانندگی گذر از خطوط عابر پیاده، تابلوها و علائم و خطوط و تجهیزات ترافیک آشنایی لازم را پیدا کنند و طرح همیار پلیس نیز ثابت کرد که کودکان می توانند بزرگترها را به رعایت قانوان ملزم کنند.
شهردار منطقه 9 گفت: ازآنجایی که کودکان می توانند نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ترافیک داشته باشند، بایدکودکان را از سه سالگی با ترافیک ومسائل مرتبط با ترافیک شهری آشنا کرد.
او گفت: تجربه استفاده ازکمربند ایمنی این نقش را به طور واضح بیان کرد و از این رو پارک ترافیک می تواند مهم ترین نقش را در ارتقای فرهنگ ترافیک داشته باشد. به همین دلیل زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع در ضلع جنوبی بوستان المهدی (عج) برای احداث این پارک اختصاص داده شد.
حسینی گفت: در این پارک ترافیکی که در دو بخش نظری و عملی طراحی شده، کودکان می توانند با استفاده از دوچرخه و ماشین های کوچک بطور عملی با نحوه بکارگیری ماشین و استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی آشنا شوند.
شهردار منطقه 9 گفت: این شبکه مجموعه‌ای است از معابر، تقاطع‎ها، پیاده‎روها، پل‎ها، علائم، چراغ‎ها و تجهیزات ترافیکی و و دانش آموزان از هر حیث در این پارک با موضوعات ترافیکی آشنا خواهند شد. در بخش نظری هم این قشر سنی با استفاده از مربیان می توانند با ایجاد کاردستی ها و بازیهای رایانه ای در این مجموعه آموزش ببینند.
شهردار منطقه ۹ گفت: ساخت این پارک در راستای حفظ محیط زیست، شکلی طراحی شده که هیچ آسیبی به فضای سبز موجود در پارک وارد نشود و احیا و توسعه فضای سبز در این پارک به طور ویژه مد نظر قرار گرفته است.
انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز