تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
رئیس فدراسیون فوتبال:

ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود

ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ورود بانوان به ورزشگاه به‌هیج‌وجه منع نمی‌شود، اما باید باشگاه‌ها هواداران خود را به بهترین شکل ممکن کرامت کنند و از زمان ورود تا خروج از ورزشگاه به بهترین شکل ممکن از بانوان ایران پذیرایی کنند،
کد خبر: ۷۶۴۶۹

به گزارش معاصر، مهدی تاج فوتبال امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در حاشیه برنامه تجلیل رئیس‌جمهور از مدال‌آوران اظهار کرد: این دیدار و نشست برای مدال‌آوران بسیار خوب و گامی در جهت پیاده کردن شعار ایران قوی با ورزش قوی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. امروز جای تیم ملی فوتبال ایران در این نشست خالی است، اگر تیم ملی ایران در قطر قهرمان می‌شد، آن‌ها نیز در جمع بودند، البته تیم‌های ملی فوتبال ساحلی و فوتسال که به عنوان قهرمانی آسیا رسیدند، در این جمع حضور دارند.

وی افزود: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به عنوان سوم جهان رسیده و تیم فوتسال نیز برای نخستین بار در رده چهارم دنیا قرار گرفت. کسب این عناوین آسان نیست زیرا کشورهای جهان سرمایه‌گذاری زیادی روی ورزش دارند. بانوان فوتسال ایران نیز در جایگاه هشتم جهان قرار دارند که این یک اتفاق تاریخی است و نشان‌دهنده توجه ویژه ما به زنان در ورزش به‌شمار می‌رود. بانوان ایرانی در حالی به جایگاه هشتم برترین تیم‌های جهان رسیدند که برخی ادعا کردند که ما توجهی به این قشر نداریم.

تاج در ادامه با اشاره به تکریم ورزشکاران در دولت کنونی گفت: کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان برای نخستین بار به صورت رسمی از تیم فوتبال ساحلی تقدیر کرد. در گذشته یک‌بار از این تیم تقدیر شد که به صورت غیررسمی بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص نامه به وزیر ورزش برای برگزاری لیگ سال بعد گفت: چند روز پیش وزیر ورزش و جوانان نامه‌ای در خصوص حفظ کرامت زنان در ورزشگاه به ما زد که من نیز پاسخ این نامه را دادم. البته در چند روز گذشته چند جلسه برای این مسئله تشکیل دادیم و با سرمایه‌گذاران استقلال و پرسپولیس نیز نشست برگزار کردیم. من نیز چهار شرط را برای برگزاری لیگ سال آینده اعلام کردم که کرامت زنان از مهم‌ترین آن است. در لیگ سال بعد بلیت‌فروشی حتماً باید الکترونیک باشد، هر هوادار روی صندلی خودش باشد و تیم‌ها نیز نهایت تلاش برای حفظ کرامت زنان را داشته باشند.

وی این را هم عنوان کرد: ورود بانوان به ورزشگاه به‌هیچ‌وجه منع نمی‌شود، اما باید باشگاه‌ها هواداران خود را به بهترین شکل ممکن کرامت کنند از زمان ورود تا خروج از ورزشگاه به بهترین شکل ممکن از بانوان ایران پذیرایی کنند، در غیر این صورت ورود بانوان به ورزشگاه به هر قیمتی ممکن نیست.

تاج با اشاره به ورود سیستم کمک‌داور ویدئویی نیز اظهار کرد: ما دستگاه VAR را آوردیم و در گمرک است، اما ورزشگاه‌ها اغلب متعلق به شرکت تجهیز و توسعه است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برخورد با خاطیان ورزشگاه‌ها گفت: یک نمونه هواداری بود که ما ۱۰ سال او را محروم کردیم. سال بعد تمام بلیت‌ها با کد ملی فروخته می‌شود و اگر کسی تخلف کند، به‌راحتی پیدا خواهد شد، هیچ تخفیفی نیز برای متخلفان در کار نیست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز