تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت

بخاری های نفتی از مدارس جمع آوری شد

دکتر حمیدی گفت: سال گذشته تمام بخاری های نفتی جمع آوری شد و افزود: مدارس می تواند محلی برای مدیریت بحران باشد. بیش از ۶٠ درصد مدارس این امکان را دارند تا در حوادثی مثل زلزله کانون و قرارگاه شده و کمک رسانی را پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۴۱۰۲
دکتر حمیدی در مراسم رونمایی از پلتفرم مدرسه آماده اظهار کرد: ایران کشوری حادثه خیز است و ٩٠ درصد حوادثی که در جهان رخ می دهد در کشور ما هم بروز می یابد. 

حمیدی گفت: مدرسه محل تجمع افراد در یک محیط است و حوادثی که در مدرسه اتفاق می افتاد می تواند فاجعه ملی به بار آورد. از زاویه دیگر نقش مدرسه در جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم بسیار مهم است برای همین در سند تحول بنیادین گفته شده که مدرسه کانون تحول محله است و باید در فعالیت های اجتماعی به خصوص ایمنی و بحران، نقش آفرینی کند. 

وی افزود: امروز رویکردها در سند مکان یابی مدرسه توجه به بحث ایمنی است. آیین نامه ساخت و ساز مدارس هم، مدارس جدید با سخت ترین آیین نامه های ایمنی ساخته شده و ٧٠ درصد مدارس کشور مقاوم سازی شده است. 

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس می تواند محلی برای مدیریت بحران باشد. بیش از ۶٠ درصد مدارس این امکان را دارند تا در حوادثی مثل زلزله کانون و قرارگاه شده و کمک رسانی را پیگیری کنند. 

حمیدی ادامه داد: امروز طرح دادرس در حوزه معاونت سازمان آموزش و پرورش پیگیری و در ٧ هزار مدرسه کشور در حال اجراست. در هر حال رویکرد ما مشارکت همه دستگاه های ذیربط را تعقیب می کنیم. سازمان نوسازی در حوزه مقاوم سازی و سازمان پژوهش در حوزه آماده سازی محتوا در ارتباط با مسئله کتاب های آمادگی دفاعی فعالیت و آگاهی دهی می کنند. رویکرد ما در خصوص پیشگیری از بحران آماده سازی جامعه و توانمند سازی ارکانی است که با ما ارتباط دارند. 

حمیدی اظهار کرد: در شبکه شاد کانال ویژه ای برای آموزش ایمنی وجود دارد و این شبکه نزدیک به ٣٠٠ هزار عضو هدفمند دارد. آمادگی داریم این اقدامات را منسجم کنیم و در میدان عمل پیش ببریم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز