تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۳.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

درگیری‌های قبیله‌ای در غرب سودان شدت گرفت

حاکم ایالت دارفور در غرب سودان گفت که دولت این کشور پس از کشته شدن ۱‍۵ نفر در درگیری‌های قبیله‌ای اخیر، بزودی شمار زیادی از نیروها را به این منطقه اعزام می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۹۷
ایالت دارفور جنوبی بخشی از اقلیم دارفور در غرب سودان است که از سال ۲۰۰۳ با درگیری‌های شدید مواجه است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، اخیرا درگیری بین دو قبیله المسالیت و الفلاته در منطقه قریضه بر سر منبع آب به وقوع پیوست و در جریان آن دو نفر از قبیله الفلاته کشته شدند و پس از آن افرادی از قبیله الفلاته، ۱۳ نفر از افراد المسالیت را کشته و ۳۴ نفر دیگر را زخمی کردند.

قریضه در فاصله ۹۷ کیلومتری جنوب نیالا مرکز ایالت دارفور جنوبی قرار دارد.

خبرگزاری سودان نیز گزارش داد که این منطقه در دو سال گذشته شاهد درگیری‌های خونین بین دو قبیله مذکور بود و این نخستین بار پس از آشتی دو قبیله در اکتبر است که درگیری شدید بین آن‌ها رخ داد.

«موسی مهدی» والی دارفور جنوبی در همین رابطه گفت که کمیته امنیتی ایالت نشست فوق‌العاده‌ای را با فرماندهان نظامی و محلی منطقه قریضه تشکیل داد و در این نشست بر ضرورت اتخاذ تدابیر امنیتی و حقوقی برای حمایت از غیرنظامیان و تعقیب جنایتکاران تأکید شد.

به گفته او در این نشست، تصمیمات مهمی اعم از استقرار شمار زیادی از نیروهای نظامی برای اجرای مأموریت دستگیری مجرمان و جمع‌آوری سلاح و نیز تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به ریاست معاون رئیس پلیس درباره این حوادث، اتخاذ شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز