تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست؛

از ابتدای پاییز تاکنون سمنان و گرمسار هر کدام یک روز آلوده داشتند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: از اول مهر ۹۹ تاکنون تنها یک روز در شهرستان‌های سمنان و گرمسار شاخص ارزیابی وضعیت هوا از ۱۰۰ بالاتر بوده است.
کد خبر: ۱۶۵۶۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر، امیر عبدوس اظهار کرد: خوشبختانه استان سمنان براساس ارزیابی آمارها در وضعیت اضطرار از حیث آلودگی هوا قرار ندارد و از اول مهر ۹۹ تاکنون تنها یک روز در شهرستان‌های سمنان و گرمسار شاخص ارزیابی وضعیت هوا از ۱۰۰ بالاتر بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های استان برای پیشگیری از آلودگی هوا افزود: براساس آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک و براساس ابلاغ وزارت کشور و دستور مسوولان ارشد استان، پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از ورود شهرهای استان به شرایط هوایی اضطرار در دست اجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به تمهیدات این دستگاه نظارتی در صورت بروز آلایندگی هوا اضافه کرد: در صورت ورود شرایط اضطرار در وهله اول واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده موظف به تعطیلی واحدها می‌شوند.علاوه بر این در صورت آلودگی هوا در سمنان واحدهای تولیدی گچ و در گرمسار واحدهای تولید روغن نیز تعطیل می شوند.

عبدوس، ادامه داد: در همین راستا بعد از تعطیلی‌های موقت واحدهای آلاینده، اطلاع رسانی در سطح گسترده برای گروه‌های حساس و آحاد جامعه‌، اطلاع‌رسانی به دانش آموزان انجام خواهد شد و اداره کل ورزش و جوانان برای تعطیلی ورزش در فضای رو باز اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای استان هیچ‌گونه مشکلی از نظر آلودگی هوا و وجود آلایندگی‌ها ندارند اظهار کرد: خوشبختانه در مجموع وضعیت هوای استان سمنان در بحث آلودگی نگران کننده نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به چشم‌انداز وضعیت هوا در این استان خاطرنشان کرد در هفته آینده براساس پیش‌بینی‌ها شاخص‌ها در شهرهای سمنان و گرمسار ۵۰ تا ۱۰۰ خواهد بود.
به گزارش ایسنا- براساس شاخص های محیط زیست؛ اگر شاخص هوا بین 0 تا 50 پی پی اِم (یک میلی‌متر آلودگی هوا در یک متر معکب هوا) باشد هوا پاک، از 51 تا 100 هوا سالم،از51 تا 200 هوا ناسالم و اگر بالای 300 باشد آلودگی هوا خطرناک و بالای 400 پی پی اِم وضعیت هوا بحرانی است. در استان سمنان و از مهرماه امسال تا کنون گرمسار و سمنان تنها شهرهایی هستند که یک روز شاخص هوا در آنها از 100 عبور کرده و در مابقی سال از هوای پاک برخوردار بودند. ضمن اینکه دیگر شهرهای استان نیز در این مدت هیچ گونه آلودگی هوایی نداشته اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز